به خبرگزاری تسنیم از کاشان، مجید خلیق ظهر امروز در هتل سرای عامری‌ها ضمن اشاره به اهمیت موسیقی اظهار داشت: در صورتی که هنر فاخر اجازه بروز پیدا نکند ابتزال جایگزین آن می‌شود و اپرا برای اولین بار در کشور ایتالیا و در قرن هفدهم اجرا شده و بصورت تلفیق تئاتر و موسیقی بوده است.

سرپرست گروه موسیقی اپرای آخرین درخت فرش افزود: پایه و اساس موسیقی این اپرا موسیقی ایرانی است و ارکستر این کار شامل سازهای ایرانی، کوبه‌ای، نوازندگان ویلون و گروه کر است که از 24 نفر تشکیل شده و فرم آواز اپرا نیز در این اثر به آواز ایرانی تغییر یافته است.

مصطفی جوادی مقدم نیز اظهار داشت: عده زیادی از مردم  بدلیل عدم شناخت موسیقی، این هنر را در کنار اتفاقات بدی قرار می دهند در صورتی که اگر موسیقی خوب باشد انسان را به خرد ورزی واداشته و باعث بروز فعالیت‌های ذهنی انسان می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با اشاره به جنگ‌های داخلی در دوره صفویه و استفاده از موسیقی جهت افزایش نشاط اجتماعی افزود: امروزه مباحث مطرح شده در رابطه با موسیقی جهت نشاط اجتماعی بوده و مربوط به موسیقی فاخر است و این نشاط نباید با مسائل دیگری اشتباه گرفته شود و بعضی از حرکات و موسیقی‌های نادرست بدلیل ایجاد افراط و تفریط است.

وی جایگزین اپرا در غرب را هنر تعزیه در ایران دانست و بیان کرد: عناصر بکار رفته در این اپرا استفاده از محوطه باستانی سیلک، موسیقی، شعر، تئاتر و استفاده ازعناصر طبیعی بوده و مبحث اصلی آن فرهنگ فراموش شده‌ای به نام فرش است و در گذشته نیز تمامی بافندگان هنگام بافتن فرش شعرهایی زیبا می‌سرودند.

انتهای پیام/
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611946
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.