به گزارش ایرنا، در این مراسم که روز یکشنبه برگزار شد، هنرمندان، دانش آموزان، مدیران و کارکنان دستگاه های مختلف با گذاشتن شاخه های گل بر بر مزار شهدای انقلاب، دوران دفاع مقدس و گمنام در گلستان شهدای اصفهان با شهدا میثاق دوباره خود به آرمان شهدا را اعلام کردند.
در این مراسم، داریوش فروغی عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان و جمعی از ایثارگران دوران دفاع مقدس به بیان خاطرات و از خودگذشتگی جوانان در هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس پرداختند.
همچنین از مقام پنج شهید هنرمند دفاع مقدس شهیدان حجت الله مرادی، حبیب الله ساعدی، رسول هلالی، احد علی با با صفری و رحیم عدالت تجلیل شد.
رونمایی از کتاب ستاره های هنر، زندگی نامه و خاطرات 100 شهید هنرمند که توسط سازمان بسیج هنرمندان و حوزه هنری استان اصفهان تهیه شده است از دیگر برنامه های این مراسم بود.
این مراسم با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حوزه هنری اصفهان و سایر نهادهای فرهنگی و هنری این استان برگزار شد.
پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در روز 20فروردین سال 1372 با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» و یک هفته پس از آن به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شد.
پ/8114/ 2093 ** امیرحسین اکبری ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.