الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** واکنش آیت الله جنتی به دروغ سیزده و شایعه درگذشت خود در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی استان اصفهان در 24 ساعت گذشته قرار داشت. دبیر شورای نگهبان در واکنش به دروغ سیزده و خبر فوتش در شبکه های اجتماعی گفت:
«این موضوع قطعا برای من یک توفیق است». به گفته سخنگوی شورای نگهبان، آیت الله جنتی در این باره گفته است:'جمله‌ای حضرت امام فرمودند که اگر آمریکا از ما خوشحال بود در خودمان شک کنیم. اگر او با ما دشمنی کرد حقانیت خودمان را باور کنیم. به نظر من اگر کسانی که تخریب می‌کنند حزب اللهی باشند نماز شب خوان باشند آدم باید در خودش شک کند. اما اگر افراد بی‌مبالات تخریب می‌کنند این اتفاقا مایه خوشحالی است. انسان از مذمت افراد صالح باید برای خود نگران شود.'
***قرار گرفتن کاراته ایران در جایگاه نخست دنیا نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. تیم کاراته ایران با کسب سه مدال طلا و چهار مدال برنز در مکان نخست جدول رده بندی سومین مرحله لیگ جهانی سال 2017 به میزبانی شهر دبی کشور امارات قرار گرفت.
*** اعلام زمان آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور خبر داد: داوطلبان نامزدی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می توانند طبق زمانبندی انتخابات از 22 الی 26 فروردین 96 برای ثبت نام اقدام کنند.علی پورعلی مطلق افزود: پس از بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان، نامزدها می توانند از 8 الی 27 اردیبهشت ماه به تبلیغات انتخاباتی بپردازند.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی اصفهان:
*** بازدید نمایندگان اصفهان از سرچشمه های زاینده رود از مهمترین اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی استان اصفهان بود. به گزارش یکی از پایگاه های خبری، نماینده های مردم استان در مجلس روز جمعه 11 فروردین از سرچشمه های زاینده رود و چگونگی برداشت آب، لوله کشی ها، کانال ها و اجرای طرح های در حال ساخت بازدید کردند. گزارش مربوط به این بازدید که از سوی یک پایگاه خبری اینترنتی منتشر شده مورد توجه شبکه های اجتماعی بود.
***پیروزی روحیه بخش سپاهان در نخستین حضور کرانچار نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود.تیم فوتبال سپاهان اصفهان در نخستین حضور «زلاتکو کرانچار» سرمربی جدید خود، در دیدار مقابل سایپا تهران به برتری روحیه بخش سه بر یک دست یافت. تیم سپاهان اصفهان با کسب این پیروزی 35 امتیازی شد و به رتبه ششم جدول رده بندی رسید.
***اجرای طرح زوج و فرد خودرو در محدوده طرح ترافیک کلانشهر اصفهان از روز سه شنبه 15 فروردین و قرار گرفتن اصفهان در جمع پنج استان برتر کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی با یک میلیارد دلار جذب سرمایه نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود.
گ/301/6027
انتشار: شکراللهی

کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.