فرزاد دادخواه روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: این تردد ها در همسنجی با زمان مشابه سال قبل بیش از هفت درصد افزایش داشته است.
وی بیان کرد: تصادف های فوتی در جاده های استان در طرح نوروزی امسال 20 درصد و تصادفات جرحی 15 درصد کاهش داشته که عمده این تصادفات به دلیل سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان برپایی ایستگاه های امنیت و سلامت و مجتمع های بین راهی را در کاهش تصادفات موثر خواند و گفت: وجود بیش از 40 مجتمع بین راهی و بیش از 30 ایستگاه امنیت و سلامت نوروزی در کاهش تصادفات و رفع خستگی رانندگان موثر بوده است.
وی یادآورشد: 161 دوربین در طول جاده های استان اصفهان نصب شده که تردد خودروها کنترل می شود و تیم های راهداری در مواقع بحرانی در موقعیت مورد لزوم حاضر شده اند.
دادخواه با اشاره به استفاده از سامانه های نوین در بخش حمل و نقل مسافر و بار و کنترل جاده ها، خاطرنشان کرد: سیستم ITS برای حذف حضور فیزیکی نیروی انتظامی در سطح جاده ها به کار برده شده و دستگاه های تردد شمار و توزین در حین حرکت (WIM) را در جاده های استان اصفهان اطلاعات کامل وسایط نقلیه شامل صورت وضعیت، بارنامه، کارت هوشمند راننده و خودرو، کارت صحت و سلامت راننده که هوشمند می باشند را به صورت آنلاین ثبت می کنند همچنین از طریق این سامانه رانندگان متخلف در جاده ها شناسایی و در اولین پلیس راه به تخلف آن ها رسیدگی می شود.
وی یادآوری کرد: با توجه به پایان سفرهای نوروزی رانندگان زمان خود را مدیریت کنند که در ساعات پایانی روز 13 فروردین نیاز به رانندگی با سرعت بالا نداشته نباشند.
* استان اصفهان در مرکز کشور قرار دارد و همسایه 9 استان دیگر است که این امر سبب شده این به عنوان نقطه ترانزیت کشور شاهد بشترین آمار تردد باشد.
استان اصفهان حدود 25 هزار کیلومتر راه و 400 کیلومتر آزاد راه و بیش از بر 700کیلومتر بزرگراه و 5هزار و 700 کیلومتر راه روستایی دارد.
طرح نوروزی از 25 اسفندماه در استان اصفهان با ظرفیت بیش از 700 نیروی راهداری وافزون بر هزار نیروی پلیس راه، بیش از دو هزار نیروی هلال احمر و 800 نیروی فوریت های پزشکی 115 در استان اصفهان در حال اجراست .
خبرنگار : اکبر مهدیزاده *** انتشار: محمد سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.