خاطره قاری روز شبنه در گفتگو با ایرنا افزود: گردشگری با محیط زیست پیوندی تاگسستنی دارد اگر طبیعت با زباله ریختن و تخریب به هر روشی از بین برود آنگاه گردشگری نیز با بحران و چالش روبرو می شود.
وی بیان کرد: طبیعت پاک و بکر کشور ایران زمین به نگهداری و حراست نیازدارد که این اقدام وظیفه همگانی و نباید بر عهده سازمان و دستگاه خاصی گذاشته شود بلکه همه باید برای حفظ محیط زیست تلاش کنند.
دبیر سمن مردم نهاد گردشگران جوان دالانکوه تیران ادامه داد: سازمان های مردم نهاد در امر فرهنگسازی برای حفظ و حراست محیط زیست نقش موثری دارند و باید نقش آن ها همواره پویا باشد که سمن مردم نها گردشگران جوان تیران با برنامه های فرهنگی سعی در تنویر افکار عمومی به حفظ محیط زیست دارد.
وی خاطرنشان کرد: جمع آوری زباله های درون طبیعت در کنار برنامه های طبیعت گردی انجام می شود که این برنامه علاوه بر حفظ و حراست از محیط زیست یک جریان سازی فرهنگی برای جمع آوری زباله ها در طبیعت و نریختن زباله در طبیعت می شود.
قاری با اشاره به پویش مردمی نه به ریختن زباله در طبیعت گفت: چنین حرکت های مورد نیاز کشور است و حرکت خبرگزاری ایرنا در این مسیر در راستای حراست از محیط زیست یک راهبرد فرهنگی و رسانه ای است که بازخورد خوبی برای کشور دارد.
وی یادآورشد: نریختن زباله تنها مخصوص طبیعت نیست بلکه در همه مکان های عمومی شهر و روستاها نباید زباله ریخت و باید شهر خود را خانه خود کنیم با حفظ و حراست از شهر و تمیز نگه داشتن آن ها که اقدامی بزرگ در حفظ محیط زیست و سلامت اجتماعی خواهد بود.
شهرستان تیران و کرون در 45کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.