رجبعلی قاسمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش پسماندهای تولیدی توسط انسان که در طبیعت تخلیه می شود از ظرفیت و توان محیط زیست خارج شده است.
وی اظهار کرد: طبیعت برای تحمل آلودگی توانی دارد واگر میزان آلودگی از توان محیط بیشتر شود موجب تخریب طبیعت و ایجاد اثرات سوء بر زندگی بشر و همه موجودات زنده روی زمین می شود.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان افزود: تغییراتی شامل خشکسالی و بروز ریزگردها و امثال آن در نتیجه تخلیه آلاینده ها بیش از حد و توان محیط زیست و طبیعت پیرامون روی داده است.
وی بر همه شهروندان واجب دانست که در تمام شئونات زندگی به موضوع محیط زیست توجه خاص داشته باشند که از جمله آن بحث تخلیه ضایعات و پسماندها در محیط زیست است.
قاسمی همچنین با اشاره به تولید حجم بالای پسماندهای جامد که شامل ظروف یکبار مصرف، کاغذ و انواع بسته بندی های مواد مصرفی است گفت: تخلیه این گونه زباله ها در دامن محیط زیست باعث تخریب بیش از حد طبیعت می شود.
وی تصریح کرد: باید در این زمینه برنامه ریزی در سطح فردی و خانوادگی و در مجموع در سطح جامعه صورت بگیرد تا بتوان از آسیب های جدی که آینده همه موجودات زنده را تهدید می کند جلوگیری کرد.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان افزود: در سطح فردی باید یکایک افراد ضمن رعایت پاکیزگی محیط پیرامون به مدیریت در تولید کم زباله بپردازند و در سطح خانواده نیز به تفکیک پسماندهای جامد در منزل پرداخته شود.
وی تفکیک زباله را موجب تسریع در تبدیل مواد در کارخانه های بازیافت به مواد تجزیه پذیر دانست و گفت: کارخانه های تولید طروف یکبار مصرف باید تا حداکثر ممکن از موادی استفاده کنند که قابل تجزیه در طبیعت باشد و دولت باید در این راستا از آنها حمایت کند.
وی فرهنگ زیست محیطی مردم اصفهان را خیلی خوب ارزیابی کرد و گفت: با این حال مواردی مشاهده می شود که باید آن دسته از افراد از سوی شهروندان مورد تذکر قرار گیرند.
وی آموزش به کودکان و راه اندازی پویش های زیست محیطی را در راستای حفاظت از طبیعت و محیط زیست بسیار موثر دانست.
در شهر اصفهان روزانه یکهزار و 250 تُن زباله تولید که 150 تُن( معادل 12 درصد) آن بازیافت می شود.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.