به گزارش ایرنا، صنعت گردشگری از ابتدای فعالیت دولت یازدهم از محورهای توسعه استان قرار داده شده و بر این اساس در سه سال گذشته استان اصفهان میزبان گردشگران خارجی از 86 کشور جهان بود.
بخش گردشگری استان اصفهان در سه سال اخیر در ریل رشد قرار گرفت و این روند در سال 95 شاهد جهشی چشمگیر بود بطوریکه آمار بازدید گردشگران خارجی از مراکز تاریخی این استان نسبت به سال 94، 50 درصد افزایش یافت.
بنا بر اعلام اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در سال 95 بیش از 300 هزار گردشگر خارجی به استان اصفهان سفر کردند که این آمار در مقایسه با سال ماقبل آن افزون بر 35 آفزایش داشته است.
صنعت گردشگری استان اصفهان در بخش زیر ساخت ها نیز شاهد رشدی کم سابقه بوده است، در مجموع ظرف مدت سه سال گذشته، ظرفیت اقامتی استان اصفهان روندی روبه رشد را طی کرد و از 10 هزار تخت در سال 92 هم اکنون به 20 هزار تخت افزایش یافته، آمار اقامت گردشگران در اقامت گاه های استان اصفهان در سال 95از رشد 30 درصدی برخوردار بوده است .
استان اصفهان در تعداد اقامتگاه های بوم گردی در سطح کشور با داشتن بیش از 130 اقامتگاه بوم گردی مجوز دار، رتبه اول را در کشور دارد.
همچنین بازسازی 250 خانه قدیمی بمنظور تغییر کاربری و ایجاد فضایی برای اسکان و اقامت گردشگران در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان قرار گرفته است.
اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که چهار اثر آن به ثبت جهانی رسیده است یکی از 10 شهر دیدنی جهان است .
* نشست راهنمایان گردشگری*
تور راهنمایان گردشگری 39 کشور با عنوان کنوانسیون 2017 به عنوان یکی از رخدادهای موثر و کم سابقه حوزه گردشگری استان اصفهان در بهمن ماه سال 94 در این شهر تاریخی برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در قالب این برنامه اعضای کنوانسیون 2017 گردشگری جهان از جاذبه های فرهنگی، مکان های تاریخی دیدن کردند و با آداب و رسوم مردم شهر تاریخی اصفهان آشنا شدند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در جمع راهنمایان گردشگری کشورهای مختلف جهان در هتل عباسی اصفهان گفت: برگزاری این تور فرصتی مغتنم برای راهنمایان گردشگری جهان است تا بیشتر با جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی اصفهان به عنوان سرزمین رویایی مشرق زمین آشنا شوند.
**تقویت و بستر سازی ورود سرمایه گذاری بخش خصوصی در عرصه فرهنگی **
در راستای سیاست دولت مبنی بر کاهش تصدی گری های دولت و واگذاری امور به تشکل های خصوصی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نیز به تقویت و توسعه این بخش پرداخته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسترسازی مناسب برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به مقوله فرهنگ و هنر را نقطه عطف و شاخص ‌ترین فعالیت اخیر این دستگاه بویژه برای سال 95 دانست.
حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی با بیان اینکه واگذاری برنامه ها، طرح ها و فعالیت های فرهنگی و هنری به بخش خصوصی در اولویت سیاست های این مجموعه برای سال آینده است افزود: این موضوع را می توان به عنوان تحولی عظیم نام برد که باعث افزایش نشاط اجتماعی و مشارکت همه جانبه فرهنگ و هنردوستان می شود.
وی اظهار کرد: در سال 93 مشارکت بخش خصوصی در عرصه فرهنگی و هنری در استان با شیب قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرد و همین امر باعث شد که در دو سال اخیر بیش از 80 درصد از فعالیت ها و طرح ها توسط بخش خصوصی انجام شود.
به گفته وی، در دو سال گذشته نزدیک به 250 طرح مختلف عمرانی، فرهنگی و هنری به ارزش حدود 20 میلیارد تومان توسط سرمایه گذاران و مجریان بخش خصوص محقق و اجرا شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بسترسازی مناسب برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به مقوله فرهنگ و هنر را نقطه عطف و شاخص ‌ترین رویدادهای و تحولات حوزه فرهنگی در سال 95 دانست.
حجت الاسلام ارزانی یادآور شد: طرح های مرتبط با حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان در سال 96 به بخش خصوصی واگذار می شود.


**کنگره بزرگداشت آیت الله مظاهری**
کنگره بزرگداشت آیت الله حسین مظاهری از مراجع عظام تقلید در اصفهان 25 آذر جاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همزمان با ایام هفته وحدت و مصادف با روز اخلاق و مهرورزی , با هدف پرداختن به جایگاه علمی و اخلاقی این فقیه بزرگ در موسسه اهل البیت (ع) اصفهان برگزار شد.
در این مراسم از ۳۶ جلد عنوان کتاب و تالیفات و همچنین تمبر یادبود حضرت آیت الله مظاهری رونمایی شد.
آیت الله حاج حسین مظاهری که هم اکنون ریاست حوزه علمیه اصفهان را برغهده دارد، در سال 1312 هجری شمسی در 'تیران' از توابع استان اصفهان در خانواده ای مذهبی، روحانی به دنیا آمد.

**کاروان ادیان توحیدی، وفاق ملی**
کاروان ادیان توحیدی، وفاق ملی' به عنوان یک برنامه مشترک ادیان توحیدی در اصفهان، 20 بهمن سالجاری همزمان با ایام دهه فجر و با حضور سران و روحانیون ادیان توحیدی و اجرای برنامه‌های نمادین در گلستان شهدای شهر اصفهان آغاز شد.
این کاروان با هدف تاکید بر وفاق و همدلی هرچه بیشتر میان پیروان ادیان مختلف از گلزار شهدای اصفهان آغاز و با حضور در آرامستان ارامنه و اهدای گل به شهدای ارامنه، حضور در کلیسا و سخنرانی اسقف اعظم و حضور در خانه زرتشتیان موسوم به'درب مهر' و کنیسه کلیمیان و نیز نشست با استاندار اصفهان پایان یافت.


**همایش مکتب فلسفی اصفهان**
دومین همایش مکتب فلسفی اصفهان با پیام تصویری آیت الله عبدالله جوادی آملی و آیت الله حسین مظاهری 17 اسفند به مدت سه روز در دانشگاه اصفهان برگزار شد.
پیشینه مکتب فلسفی اصفهان، ابعاد و اوصاف این مکتب و نسبت آن با سایر معارف اسلامی، شخصیت ها و اندیشه های مکتب اصفهان، پیامدها و دستاوردهای آن و قابلیت های حوزه فلسفی اصفهان در مواجهه با جهان معاصر از اهداف و محورهای اصلی این همایش بود.
در این همایش از 23 عنوان کتاب در زمینه فلسفه رونمایی شد.

**برگزاری همایش پیامبر رحمت**
نخستین همایش از سلسله همایش های 'پیامبر رحمت' با رویکرد توجه به ارائه سخنرانی ها و مقالات به زبان انگلیسی، 19 بهمن سالجاری در دانشگاه اصفهان برگزار شد.
این همایش با هدف توجه به بسط فرهنگ غنی اسلام و معرفی هرچه بهتر پیامبر اعظم (ص) به زبان انگلیسی بعنوان زبان نخست بین المللی و با موضوع زندگی، حسن خلق و رفتار سیاسی و اجتماعی حضرت محمد(ص) برگزار شد.
گ/6994
خبرنگار:آرزو فلاح*** انتشار: محمد سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.