به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ،حوادث یاد شده در جاده ها و شهرهای استان از هنگام آغاز دور اول سفرهای نوروزی روی داده است.
بر پایه این اعلام همچنین در این حوادث در مجموع 948 تن نیز مصدوم و راهی مراکز درمانی و بیمارستانی نقاط مختلف استان اصفهان شدند.
در این گزارش به جزئیات حوادث یاد شده پرداخته نشده است.
همچنین از شروع طرح ستاد نوروزی دانشگاه از 25 تا 30 اسفند 1395 در حوزه اورژانس بالغ بر 18 هزار تماس هماهنگی تلفنی و بی سیم در سطح شهر اصفهان با 2 هزار و 993 مورد ماموریت امدادخواهی محقق شد.
2 هزار و 45 مورد از این ماموریت ها غیر ترافیکی و مابقی ترافیکی بوده است.
133 پایگاه پیش بیمارستانی اورژانس 115 و 16 ایستگاه سلامت در استان اصفهان فعال است.
همچنین در حوزه ستاد هدایت و مرکز پایش مراقبت های پزشکی نیز ضمن هماهنگی های نظارتی به صورت شبانه روزی بالغ بر 2 هزار و 134 مکالمه درباره انتقال بیماران، اطلاع رسانی و هماهنگی بین مراکز درمانی مدیریت شده است.
همچنین بالغ بر 108 مورد مداخله نظارتی مانیتورینگ صورت پذیرفته و با استقرار کارشناس بیماری های خاص هماهنگی در ارایه خدمات دیالیز به پنج مسافر و چهار غیرمسافر انجام شده است.
در حوزه های نظارتی درمان نیز با تیم هایی مشتمل بر واحدهای نظارتی اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی، مامایی، آزمایشگاه، تصویربرداری دندانپزشکی، درمانگاه های شبانه روزی و دندانپزشکی، 130 بازدید صورت گرفته است.
در حوزه بازدید تیم های مدیریتی مشتمل بر اعضای هیات رئیسه و مدیران حوزه معاونت درمان بالغ بر 25 بازدید از مراکز مرتبط ستاد نوروزی انجام شده است.
در حوزه معاونت بهداشتی در سطح استان نیز بالغ بر 44 هزار و 199 بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ترمینال ها و پارک ها، مراکز اقامتی سطح شهر و بین راهی، 188 مورد نمونه برداری غذایی ،52 مورد برخورد با دستفروشان و 211 مورد پلمپ صورت گرفته است.
در حوزه معاونت غذا و دارو نیز 190 مورد بازرسی از داروخانه ها، واحدهای تولیدی صنایع غذایی انجام و نسبت به پاسخگویی بالغ بر یکهزار و 645 مورد سئوالات علمی و نیازمندی و کمبودهای دارویی اقدام شده است.
د/3011. خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.