غلامرضا الهیاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مقدار540 کیلوگرم چوب تاغ قاچاق به ارزش حدود 350میلیون ریال از قاچاقچیان چوب در شهرستان اردستان کشف و ضبط شد.
وی با بیان این که کشف این چوب ها نشانگر قطع بیش از268 درخت تاغ است تصریح کرد: در این ارتباط یک نفر همراه با یک دستگاه وانت پیکان توقیف و پرونده متخلف به دادگستری ارجاع و خودرو توسط ماموران به پارکینگ انتقال یافت.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردستان گفت: ماموران و قرقبانان یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردستان با تلاش شبانه روزی طی یک هفته نهایتا در یک عملیات غافلگیرانه، موفق به شناسایی متخلفان شدند.
وی افزود: پس از اینکه افراد مورد نظر چندین شب در رصد مامورین این اداره بود بالاخره طی عملیاتی خارج از حوزه شهرستان در محور نطنز طرقرود در حوالی شهرک صنعتی شجاع آباد نطنزخودرو متوقف و به پارکینگ انتقال یافت و چوب های قاچاق نیز ضبط و دو نفر متخلف دستگیر شدند.
الهیاری گفت: متخلفان همراه با پرونده تشکیل شده به مراجع قضایی اعزام و حسب دستور دادستان محترم شهرستان نطنز متخلفان بازداشت و پرونده تحت اقدام قرار گرفت.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: متخلفان که دارای سابقه کیفری در این زمینه می باشند با یک دستگاه اره برقی اقدام به قطع درختان دست کاشت می کردند.
الهیاری قاچاق چوب و قطع درختان را عامل تخریب جنگل های دست کاشت شهرستان اعلام وخاطر نشان کرد: قاچاقچیان برای دسترسی به درآمدهای کلان اقدام به قطع درختان و زغال گیری می کنند.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردستان تصریح کرد: حفظ و نگهداری جنگل های دست کاشت بیابانی جهت جلوگیری از هجوم شن های روان و حفظ محیط زیست در منطقه اردستان اهمیت زیادی دارد.
وی افزود: زغال چوب درخت تاغ به دلیل دوام آتش و نیز گران بودن آن مورد تعرض قرار گرفته تخریب عرصه های طبیعی و قطع درختان تاغ باعث ازبین رفتن تاغزارهای این شهرستان می شود.
شهرستان اردستان دارای 94 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ و 870هزار هکتار مرتع در 118کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.