به گزارش ایرنا، مسعود حبیبی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در شهرضا افزود: این تعداد شامل 533 پایگاه امداد و نجات جاده ای ثابت و 750 پایگاه موقت و سیال است.
وی همچنین از فعالیت بیش از 20 هزار نفر از جوانان کشور در طرح موسوم به 'بشردوستی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی' خبر داد و گفت: این افراد در 700 پست ثابت در مبادی ورودی شهرهای کشور به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.
وی تصریح کرد: این پایگاه ها با هدف ارائه خدمت به مسافران نوروزی و فراهم کردن زمینه فعالیت فرهنگی و حفظ سلامت و ایمنی مسافران تشکیل شده است.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: در این مراکز فرصت لازم برای استراحت مسافران فراهم می شود و کودکان نیز می توانند در فضایی که برای فعالیت آنها در نظر گرفته شده است، حضور یابند.
حبیبی همچنین از هموطنان بخصوص مسافران خواست تا به کمپین بزرگ 'نه به تصادفات جاده ای' بپیوندند.
این کمپین امسال برای دومین سال متوالی در راستای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی بعنوان یکی از فعالیت های سازمان هلال احمر با رویکرد پیشگیرانه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق ربات تلگرامی safarsalem_bot@ عضو آن شوند. اعضای کمپین متعهد می‌شوند برای سلامت خود، خانواده و دیگران در حالت خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند، سرعت مجاز را رعایت کنند و سبقت غیرمجاز نگیرند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان نیز از فعالیت 72 پایگاه هلال احمر در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 40 پایگاه بین شهری، 30 پایگاه ایمنی و سلامت، یک پایگاه هوایی و یک پایگاه ساحلی است.
محسن مومنی گفت: قبل از آغاز طرح، نجاتگران در دوره‌های بازآموزی شرکت کرده و آموزش های لازم را فرا گرفته اند تا بتوانند خدمات مطلوبی را به هموطنان ارائه کنند.
مومنی افزود: یکهزار و 400 نفر در پایگاه‌های امداد و نجات و 700 نفر در کمپ‌های ایمنی و سلامت استان به هموطنان خدمات رسانی می کنند.
شهرضا در 80 کیلومتری حنوب اصفهان واقع است.
6027/پ/7144
انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.