به گزارش ایرنا، آیت ‌الله سیدیوسف طباطبایی‌ نژاد روز سه شنبه در همایش 'انتخابات 96، مشارکت همگانی، وحدت و همدلی، امنیت پایدار' در اصفهان تاکید کرد: نشست و برخاست سری مجریان برگزاری انتخابات با نامزها نیز جایز نیست.
وی در ادامه توانایی، تعهد و تخصص افراد را از معیارهای انتخاب نمایندگان و مسئولان دانست و افزود: اگر در حزبی باشیم و بدانیم نامزد مورد علاقه ما از شرایط لازم برخوردار نیست، خلاف شرع است که به او رأی بدهیم.
امام جمعه اصفهان گفت: تبلیغات انتخاباتی باید بر اساس قانون، دین و اخلاق انجام شود زیرا عملکرد ما را خدا می ‌بیند و مؤمنان نیز نظاره‌گر ما هستند.
وی افزود: کارگزاران نظام نباید مورد اتهام قرار بگیرند و باید بگونه ای رفتار کنند که الگوی مردم باشند.
آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: برای رسیدن به قدرت نباید به هر وسیله و روشی متوسل شد بنابراین در تبلیغات باید رضایت خدا، سپس رضایت نامزد و سایر مسائل را در نظر گرفت.
وی با رد هر نوع تخریب انتخاباتی اضافه کرد: بدگویی نسبت به نامزد رقیب حرام است و باید از فعالیت تبلیغاتی حذف شود و نامزدها و طرفداران آنها باید از این رفتار خطرناک که موجب برهم زدن وحدت ملی می شود، دوری کنند زیرا براساس تعالیم دینی و اسلامی باید آبروی مؤمن حفظ شود .
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه پس از انقلاب 38 انتخابات در ایران برگزار شده است، افزود: بطور میانگین هر سال یک دوره انتخابات در ایران برگزار شده است.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه انتخابات سال 88 نیز بخوبی برگزار شد اما دیگران قدرشناسی نکردند، افزود: امیدواریم انتخاباتی که پیش‌رو داریم همچون سایر انتخابات سبب آبرو و عزت کشور، مکتب، انقلاب و اسلام باشد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی مرکب از کلمه 'جمهور' یعنی مردم و اسلام یعنی حاکمیت قانون اسلامی در جامعه است، گفت: پس از پیروزی انقلاب، خیلی‌ ها اصرار داشتند تا واژه دموکراسی را برای حکومت ایران به‌ کار ببرند اما امام موافق نبودند و فرمودند جمهوری اسلامی شامل تمام محتوا از جمله عنصر آزادی است لذا نباید فقط واژه دموکراسی را در آن بکار برد.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: یکی از اصول قانون اساسی این است که اگر قانونی در کشور تصویب شود باید اسلامی باشد و کسی حق دخالت در آن را ندارد.
وی اظهارکرد: در انگلستان اگر مردم به یک کار خلاف رأی دادند همان کار تبدیل به قانون می‌ شود ولی حکومت ما، اسلامی است و مردم نیز مسلماند بنابراین در همه کارها باید قوانین اسلامی اجرا شود و قانونی برخلاف اسلام تصویب نشود.
همایش 'انتخابات 96، مشارکت همگانی، وحدت و همدلی، امنیت پایدار' ، امروز با حضور وزیر اطلاعات، امام جمعه، استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی اصفهان در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی این استان برگزار شد.
انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌ جمهوری ایران در 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.
شهرستان اصفهان دارای پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی است.
در انتخابات دهمین دوره مجلس در اسفند سال گذشته، شورای نگهبان، آرای فرد منتخب سوم شهر اصفهان را باطل اعلام کرد و بدین ترتیب چهار نفر از این شهرستان راهی مجلس دهم شدند و انتخاب نفر پنجم منوط به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شد.
انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان فقط در شهرستان اصفهان و برای انتخاب یک نماینده برگزار می شود.
استان اصفهان به همراه اقلیت مذهبی ارامنه دارای 20 نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
2093 /6027 ** خبرنگار: اصغر دواتگر* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.