به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن دهشیری عصر روز دوشنبه در پنجاه و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در فرمانداری افزود: الگوگیری از زندگی و سیره حضرت زهرا (س) در خانواده می تواند بنیان خانواده را محکم و استوار کند.
وی با بیان این که محبوب ترین بنیاد نزد خداوند ازدواج است تصریح کرد: اگر خانواده به درستی و با آگاهی و بصیرت تشکیل شود آرامش را به همراه داشته و ثمره آن در جامعه نمایان شده و از طلاق که منفورترین پدیده نزد خداوند است پیشگیری می شود.
امام جمعه اردستان گفت: نقش زن در ایجاد آرامش و دوام زندگی و تربیت فرزندان بسیار اثرگذار و حساس است که باید در مراحل مختلف زندگی آن را مدنظر قرار داد.
دهشیری افزود: اگر خانواده به درستی شکل گیرد، نقش پدر و مادر در خانواده بطور صحیح اجرایی و آسیب های اجتماعی که باعث تزلزل بنیاد خانواده می شود شناسایی و درمان می شود و اگر مسائل تربیتی به درستی آموزش داده شود زندان ها خالی از افراد خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: مهم ترین دغدغه جامعه بنیان خانواده است که با تشکیل خانواده سالم جامعه ای سالم را خواهیم داشت.
رئیس شورای فرهنگ عمومی اردستان با اظهار تاسف از وجود آمار بالای طلاق در جامعه گفت: متاسفانه وضعیت جامعه ما در این زمینه اسفناک بوده و 28 درصد طلاق ها پس از حدود سه سال از ازدواج رخ داده است.
دهشیری افزود: اکنون غرب الگوهای غلط خود را به جامعه ما منتقل کرده و خودشان الگوی اسلامی ما را اجرا می کنند.
وی خواستار ارائه راهکارهای مناسب از طرف روحانیون ،دانشگاهیان،فرهنگیان و متخصصان امر خانواده ودادن آموزش های لازم به خانواده ها و توزیع بسته ای فرهنگی و استفاده از ظرفیت های رسانه ای و فضای مجازی جهت ارائه راهکارهای مناسب درتشکیل خانواده شد.
مرکز شهرستان اردستان در 118کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.