به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد یکشنبه شب در مراسم هفته فرهنگی کره جنوبی در اصفهان در قالب ' جشنواره فرهنگی جاده ابریشم' که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر گئونگجو کره جنوبی برگزار شد، افزود: برگزاری این جشنواره فراهم کننده زمینه استفاده از اشتراک های فرهنگی طرفین برای توسعه همکاری هااست.
وی ابراز امیدواری کرد: توسعه این همکاری ها، آغازگر فصلی نوین برای انتقال تجارب برای توسعه شهرهای اصفهان و گئونگجو در ابعاد گوناگون شود و طرفین با مشارکت، همکاری و تعامل سازنده و استفاده از تجارب یکدیگر بتوانند، زمینه شکل گیری شهر خلاق را بهتر و سریع تر فراهم کنند.
بااشاره به نقش تاثیرگذار جاده ابریشم بر تمدن، فرهنگ و اقتصاد جهان در دوره ای تاریخی، اظهارکرد: در حافظه تاریخی ملت ایران از دوران باستان، نه تنها نام سرزمین کره با عنوان واژه سیلا یا شیلا به کرات ثبت شده است ، بلکه متون اسطوره ای، ادبی، جغرافیایی و تاریخی این سرزمین یاد آور روابط مستحکم بین ما و مردم کره جنوبی است.
شهردار اصفهان، برگزاری جشنواره فرهنگی جاده ابریشم در اصفهان با حضور مسئولان شهر گئونگجو و هنرمندان کره جنوبی را تداعی کننده روابط تاریخی ملت ایران و کره جنوبی دانست و افزود: برگزاری این جشنواره همچنین موجب استحکام روابط دو ملت می شود.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره در آستانه فصل بهار و آغاز سال نو شمسی برگزار می شود، افزود: شهر گندهای فیروزه ای جهان افتخار دارد که در آستانه فصل بهار و شکفتن شکوفه های دوستی و مهربانی، میزبان مسئولان و هنرمندان فرهیخته شهر گئونگجو است.
خاطرنشان می شود، پیش تفاهمنامه خواهرخواندگی گئونگجو کره جنوبی و اصفهان عصر شنبه هفته جاری با حضور شهردار و رییس شورای شهر گوانگجو و مدیران شهری اصفهان امضا شد.
براساس اخبار آرشیوی ایرنا، ' یونگ پیو هونگ ' 28 شهریور امسال در دیدار با رسول زرگرپور استاندار اصفهان خواستار برقراری پرواز مستقیم سئول به اصفهان و عقد قرارداد خواهرخواندگی اصفهان با یکی از شهرهای کشورش شده بود.
اصفهان تاکنون با شهرهای ایروان ارمنستان، یاش رومانی، بارسلون اسپانیا، بعلبک لبنان، داکار سنگال، سن پترزبورگ روسیه، شیان چین، فرایبورگ آلمان، فلورانس ایتالیا، کوالالامپور مالزی، کویت، لاهور پاکستان و هاوانا پایتخت کوبا قرارداد خواهر خواندگی منعقد کرده است.
گئونگجو یا کوانگجو ششمین شهر بزرگ کره جنوبی و به عنوان یکی از کلان‌شهرهای بطور مستقیم تحت اداره حکومت مرکزی قرار دارد.
این شهر تا سال ۲۰۰۵ مرکز استان جولا جنوبی (جولانام - دو) بود تا اینکه در این سال، مرکز اداری استان به روستای جنوبی نمک، در 'موآن' انتقال یافت.
در کره جنوبی، گوانگجو را شهر هنر و مد می‌نامند زیرا در این شهر آثار هنری بسیاری در معرض دید عموم قرار دارد و از لحاظ صنعت مد و پوشاک نیز پیشرفته است.
این شهر در منطقه‌ حاصلخیزی قرار دارد و به خاطر سنت آشپزی غنی خود نیز شهرت یافته است.
همچنین گئونگجو به عنوان سیاسی‌ ترین شهر کره ‌جنوبی نیز مطرح است و این شهر آغازگر بیشتر حرکت ‌های اعتراضی این کشور بوده و سطح سواد سیاسی و اجتماعی مردم آن بالاست.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.