وی یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: بطور تخمینی هم اکنون 30 درصد از لوازم و تجهیزات وزنه برداری در داخل کشور ساخته می شود و 70 درصد از آن وارداتی است که درصدی بیشتر از این تجهیزات می تواند در کشورمان تولید شود، زیرا توانمندی و تخصص آن وجود دارد.
دارنده مدال طلای وزنه برداری المپیک ریو در وزن 94 کیلوگرم، در پاسخ به این پرسش که فرهنگ استفاده از کالای ایرانی چه میزان در بین ورزشکاران وجود دارد؟ گفت: بطور کلی این فرهنگ وجود دارد و همانطور که مردم از موفقیت ورزشکاران در عرصه های بین المللی و جهانی خشنود می شوند، ما نیز پیشرفت کشورمان در حوزه هایی تولیدی و صنعتی را پیروزی خود می دانیم، بنابراین تا جایی که امکان دارد سعی می کنیم از کالای ایرانی بهره گیریم.
وی، کیفیت، قیمت مناسب، خدمات پس از فروش و تداوم تولید را از جمله ویژگیهای اصلی یک نشان تجاری( برند) برشمرد و گفت: زمانی که کیفیت لوازم ساخته شده در کشور بالا باشد نیازی به خرید مشابه خارجی آن نیست، البته در کنار کیفیت باید خدمات مناسب و قیمت معقول و منطقی نیز وجود داشته باشد.
مرادی اضافه کرد: تداوم تولید به معنای اینکه کالایی خوب و با کیفیت بطور دائم وجود داشته باشد و ساخت آن متوقف نشود، نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
این وزنه بردار اهل شهرستان لنجان استان اصفهان، تولید ثروت و افزایش اشتغال جوانان را از جمله دستاوردهای خرید کالای ایرانی عنوان کرد و ادامه داد: این امر به روحیه خودباوری نیز می انجامد .
وی اظهارکرد: تولید کنندگان و بویژه جوانان ایرانی از توانائی لازم برخوردارند و بدون شک با افزایش اعتماد به آنان می توان زمینه تولید بیشتر و افزایش شور و نشاط در این عرصه را فراهم کرد.
مرادی ادامه داد: در سالهای پیش یکی دو برند در زمینه پوشاک ورزشی در ایران بخوبی فعالیت می کردند و نیاز ورزشکاران برطرف شده، این توانمندی در سایر زمینه ها نیز وجود دارد.
اعضای تیم ملی وزنه برداری کشورمان در رقابت های ریو دو مدال طلا توسط سهراب مرادی و کیانوش رستمی کسب کردند.
کاروان ورزشی ایران در این دوره از بازی ها با 64 ورزشکار در 14 رشته در پایان بازی های المپیک 2016 ریو با تصاحب سه مدال طلا، یک مدال نقره و چهار مدال برنز در مکان بیست و پنجم جدول بازی های المپیک ریو قرار گرفت. استان اصفهان از 300 هزار ورزشکار سازمان یافته برخوردار است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همسو با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه، کمپین خبری خرید کالای باکیفیت داخلی را باهدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، از این هفته آغاز کرده است.
ت / 6020 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان** انتشار : محمد سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.