به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد روز دوشنبه در دیدار با جمعی از رؤسا و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مجمع خیران اسکان اصفهان افزود: برخی کج سلیقگی ها و تنگ نظری ها نه تنها ضرر بسیاری به حکومت می زند، بلکه مردم را هم از حکومت اسلامی ناامید می کند.
وی پیاده کردن قوانین اسلامی را فقط براساس روش های اسلامی مجاز دانست و تأکید کرد: در ابتدای انقلاب که اموال مسئولان رژیم پهلوی صادر می شد، برخی از قضات حکم به مصادره اموال شخص و همه وابستگان درجه یک او می دادند، در حالی که ممکن بود آن افراد ربطی به متهم نداشته باشند.
وی با اشاره به فعالیت قضائی خود در شعبه حل اختلاف مردم با بنیاد مستضعفان در اوایل انقلاب خاطرنشان کرد: در آن زمان از آیت الله محمدی گلپایگانی استعلام گرفتم که فقط اموالی که از طریق شخص مرتبط با دستگاه شاهنشاهی برای بستگان درجه یک تهیه شده، مصادره شود اما در همان زمان برخی افراد از کار من ناراحت می شدند و می گفتند با این کار درآمد ما کم می شود، در صورتی که مصادره ناحق اموال به مثابه وارد کردن پول حرام به بیت المال مسلمین بود.

***مهمترین شیوه پاسداری از حکومت مقابله با کار حرام است***
امام جمعه اصفهان همچنین یادآور شد: امام فرمودند کسی حق ندارد از مستضعفان پول زمین بگیرد و این دستور را بنده هم بارها به مسئولان امر یادآوری کرده ام.
وی با بیان این مطلب که مهمترین شیوه صیانت از حکومت، ممانعت از ارتکاب عمل گناه در کارهای حکومتی است، تذکر داد: کسب درآمد بیشتر برای دستگاه، به هر روشی، به معنای وارد کردن پول حرام در حکومت اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان اصفهان افزود: در ابتدای انقلاب، زمین های کشاورزی در مناطق کویری در اختیار کشاورزان قرار می گرفت و کشاورز هم با دلسوزی بسیار شن زارها را به زمین کشاورزی تبدیل می کرد، اما اگر حالا بخواهد سند آن زمین را دریافت کند هزینه بسیاری از او مطالبه می شود، در صورتی که باید مبلغ زمین با کیفیت اولیه مطمح نظر قرار بگیرد، نه زمینی که با زحمت خود کشاورز آباد شده است و اخذ پول بخاطر ارزش افزوده ای که خود کشاورز آن را به دست آورده است، شرعاً اشکال دارد.
طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: این مسأله در واگذاری زمین برای واحدهای صنعتی نیز تکرار می شود و قیمت زمین پس از ساخت کارخانه، ارزشگذاری و مبلغ آن مطالبه می شود، در حالی که باید برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی، دولت زمین را رایگان در اختیار کارفرما قرار دهد، نه این که پول زمین بایر را پس از ساخت که ارزش بیشتری پیدا می کند، قیمت گذاری و مطالبه کند.

***خداوند با هیچ قومی عقد اخوت نبسته است***
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: حکمت و علم الهی اقتضا می کند که هیچ چیزی را بی دلیل از کسی نگیرد و چیزی را هم بی دلیل به کسی ندهد و مادامی هم که شرایط ثابت باشد این روند نیز ادامه دارد.
وی تاکید کرد: تا زمانی خدا با ماست و می توانیم بگوییم “امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند” که بر اساس دستورات الهی عمل کنیم، اما اگر منفعت طلبی و کسب حرام در دستور کار ما قرار گرفت، خداوند نیز از ما روی برمی گرداند.
2093/ 6027 ** خبرنگار: اصغر دواتگر* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.