الف: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** اعلام ثبت نام قطعی 131 داوطلب انتخابات نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس در اصفهان از مهمترین اخبار مورد توجه در فضای مجازی اصفهان بود. به گفته علی اصغر احمدی، رییس ستاد انتخابات کشور، در مدت هفت روز نام نویسی از داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس، 131 داوطلب در حوزه انتخابیه اصفهان برای یک کرسی مجلس ثبت نام کردند که هشت تن از آنها زن هستند.
*** برد زردپوشان تیم فوتبال سپاهان در دربی (شهراورد ) اصفهان نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. تیم سپاهان موفق به شکست دیگر تیم همشهری خود یعنی ذوب آهن با نتیجه 2 بر 1 شد. زرد پوشان سپاهان با این برد موفق به صعود 2 پله ای در جدول لیگ برتر فوتبال کشور شد.
*** وقوع چند فقره تصادف در بزرگراه های اصفهان در صبح روز دوشنبه با شروع بارندگی و لغزنده شدن جاده ها نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. این تصادف ها در بزرگراه هایی مانند شهید کشوری و اقارب پرست و جاده سپاهانشهر رخ داده است.
*** جمع آوری ترمه هندی و مجسمه فلزی قاچاق در شهر صنایع دستی، تجمع چندین باره کارگران پلی اکریل مقابل فرمانداری مبارکه برای پرداخت مطالبات و حقوق عقب افتاده آنها و اظهارات نماینده مبارکه درباره مدیریت استان و مباحث بیکاری و اشتغال نیز از دیگر اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی بود.

ب: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** تصویب بودجه 11 میلیون و 527 هزار میلیارد ریالی سال 96 کل کشور در مجلس از مهمترین اخبار سراسری مورد توجه رسانه ها و شبکه های اجتماعی بود. بودجه سال 95 کل کشور از حیث منابع بالغ بر 9 میلیون و 785 هزار و 529 میلیارد و 974 میلیون ریال بود.
*** آغاز فعالیت محمود احمدی نژاد در شبکه اجتماعی توییتر نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. مطالب بسیاری در شبکه های اجتماعی منتشر شد که احمدی نژاد در شبکه ای آغاز به کار کرده که فیلترینگ آن در دولت وی کلید خورد.
*** حرکت عجیب دروازه بان تیم نفت تهران در بازی با پرسپولیس نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. صفرزایی دروازه بان تیم نفت در این بازی اقدام به مهار توپ با دست در بیرون از محوطه جریمه کرد که این کار منجر به اخراج او از زمین بازی و 10 نفره شدن تیم نفت شد. این اتفاق باعث شد تا دایی ایمان مبعلی را بیرون بکشد تا عادلی به عنوان دروازه‌بان راهی میدان شود. این دیدار با نتیجه یک بر صفر به نفع پرسپولیس پایان یافت.
*** انتقال دبیر کل حزب اعتماد ملی برای ساعاتی به بیمارستان قلب تهران، روز درختکاری و ادامه مذاکره های سازمان حج و زیارت در عربستان برای حج تمتع نیز از دیگر اخبار سراسری مورد توجه بود.
گ/301 / 2093 ** گزارش: آسیه معینی ** انتشار: اصغر دواتگر
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.