به گزارش ایرنا دبیر ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در آئین افتتاحیه این جشنواره اظهارکرد: جشنواره حسنات توانست در 5 دوره گذشته و دوره ششم به درستی بر اساس ماموریت تعریف شده خود استعدادیابی خوبی انجام دهد.
رسول صدرعاملی با بیان اینکه بیش از سه هزار فیلم مستند، انیمیشن و شهروندی امسال به دبیرخانه جشنواره ارسال شد ، افزود: هیاتی معتبر و سرشناس 127 فیلم را برای ارائه در جشنواره انتخاب کرد.
وی تاکید کرد: سرزمین ما تا کمتر از دو دهه قبل سرزمین شعر و ادبیات بود و امروز سرزمین سینماست، چراکه از هر خانواده ای یک یا دو نفر به فیلم و سینما در عرصه بازیگری و کارگردانی و نویسندگی علاقه مند است.
وی ادامه داد: امسال شاهد سختی‌های مسیر برای برگزاری این جشنواره بودم به نوعی که یک بار در شرف تعطیلی و یک بار تاخیر در اجرا قرار گرفت؛ اما دوستان و همیاران این جشنواره ایستادند تا آن را به پله ششم رساندند.
صدرعاملی گفت: تمام تلاش ما این است که جشنواره در پایتخت فرهنگی جهان سکوی پرتاب بهترین های عرصه سینمای ایران باشد، سینمایی که امروز دنیا به آن احترام می گذارد.
وی با اشاره به کسب جایزه اسکار توسط اصغر فرهادی نیر گفت : فرهادی یک سینماگر جهانی است؛ دنیا به خمینی شهر بابت تولد فردی که با قصه های نو همه را مجذوب خود کرده است تبریک می‌گوید.
دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات تصریح کرد: فرهادی از نسلی است که از آغاز دهه 60 تا پایان 70 که کسی سینما را باور نداشت و بسیاری از مسئولان از آن دوری می کردند برای سینمای ایران زحمت کشیدند، زحمتی که بر دوش بزرگانی کیومرث پوراحمد و امرالله احمدجو بوده است و امروز از دو نفر از این دو هنرمند عرصه سینما تجلیل می‌شود.
ششمین جشنواره ملی فیلم حسنات از 15 تا 18اسفند سالجاری با موضوع احسان و نیکوکاری در اصفهان برگزار می شود.
همچنین رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات دراین مراسم با بیان اینکه جشنواره حسنات به دنبال احسان و نیکوکاری است، گفت: این جشنواره با انگیزه های دینی برگزار شده است.
حسین ملایی شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد: امسال با خطر برگزاری نشدن این جشنواره رو به رو بودیم که با مساعدت دوستان شورای شهر، شهرداری و به ویژه کمک استاندار اصفهان در نهایت جشنواره ششم نیز شکل گرفت و امیدواریم در سالهای آینده نیز با همکاری و همیاری مسئولان اصفهان همچنان به راه خود ادامه دهد.
وی با بیان اینکه در اصفهان تعداد زیاد موسسات خیریه تخصصی وجود دارد، افزود: در چنین شهری که شهره به نام خیران است جشنواره حسنات به دنبال این بود که به موضوع احسان و نیکوکاری از زبان هنر هنرمندان و بپردازد، هنرمندانی که در شادی و آلام مردم شریک هستند.
رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با بیان اینکه هنرمندان فراوانی از اصفهان در کشور و دنیا منشاء اثر بوده اند، ابرازکرد: با توجه خطای ترامپ در جلوگیری از ورود ایرانیان به آمریکا، چه کسی به جز هنرمند بزرگی مانند اصغر فرهادی می تواند عبارتی بر علیه اندیشه های این فرد به کار برد.
وی با بیان اینکه در هر دوره ای از پیشرفت تاریخ نامی از ایران هست، همانگونه که تعداد زیادی از دانشمندان ناسا از ایران هستند، ادامه داد: در مراسم اهدای جایزه اسکار این مطلب عنوان شد که در زمانی که کالیفرنیا در زیر آب های کارائیب بود کشور ایران دارای تمدن بوده است؛ این جواب گویا را به چه زبانی بالاتر از هنر می توانستیم بیان کنیم.
ملایی با بیان اینکه جشنواره حسنات با انگیزه های دینی برپا شده است، تصریح کرد: ازدیدگاه ما موضوع احسان و نیکوکاری برای همه انسان ها از مسلمان و غیرمسلمان یکسان است و این مطلبی است که فرهنگ دینی ما بر آن تاکید دارد.
ملایی تصریح کرد: در افتتاحیه ششمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات از زحمات کارگردانان اصفهانی امرالله احمدجو و کیومرث پوراحمد تجلیل می شود تا به یاد داشته باشیم این دو هنرمند پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون برای جامعه و هنرمندان ایران چه زحماتی را تقبل کردند.
همچنین در مراسم افتتاحیه جشنواره حسنات ششمین ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، از مدیران دو خیریه برتر کشور صیفی مدیرعامل انجمن خیریه امام زمان (عج) خورزوق در استان اصفهان و سید محمد موسوی بنیان گذار کانون معلولین توانا از قزوین تجلیل شد.
همچنین از پنج برگزیده مسابقه ملی کتابخوانی نیز تجلیل شدند. در این مراسم ازبزرگداشت کیومرث پوراحمد و امرالله احمدجو برگزار و ازآنها قدردانی شد.
ششمین جشنواره ملی فیلم حسنات از 15 تا 18اسفند سالجاری با موضوع احسان و نیکوکاری در اصفهان برگزار می شود.
پ/8114/ 6022 / خبرنگار : امیر حسین اکبری - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.