الف: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** خبر سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به اصفهان در صدر اخبار مورد توجه رسانه ها و شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته قرار داشت.
برخی منابع خبری اعلام کرده اند که رئیس جمهور پنج روز مانده به پایان سال برای افتتاح برخی از طرح ها از جمله شهرک سلامت به اصفهان سفر می کند. هرچند برخی مسئولان این خبر را در حد یک احتمال دانسته و اظهار کرده اند که این سفر هنوز قطعی نیست.
*** گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان (CNN) از هتل عباسی اصفهان نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. به گزارش ایرنا، سی ان ان در این گزارش ویژه با عنوان ' هتل عباسی اصفهان، زیباترین هتل خاورمیانه' به ایران و شهرهای تاریخی آن از جمله اصفهان پرداخته و آن را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم به گردشگران بین المللی توصیه کرده است.
*** نامزد شدن حجت الاسلام رسایی و حسن کامران از حوزه انتخابیه اصفهان در انتخابات میان دوره ای مجلس نیز از دیگر اخبار مورد توجه فضای مجازی در اصفهان بود. حسن کامران در انتخابات مجلس دهم در اسفند پارسال از حوزه انتخابیه اصفهان رای نیاورد و صلاحیت رسایی برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس رد شده بود.
*** رونمایی از کتاب بازار اصفهان در شهر لندن، آماده شدن ورزشگاه نقش جهان برای شهرآورد فوتبال اصفهان و دیدار بین دو تیم ذوب آهن و سپاهان، غرق شدن بانوی 60 ساله در رودخانه زاینده رود در محدوده شهرستان چادگان و فرود اضطراری پرواز عسلویه - تهران در فرودگاه اصفهان به دلیل وخامت حال یکی از مسافران نیز از دیگر اخبار محلی مورد توجه رسانه ها و شبکه های اجتماعی اصفهان بود.

ب: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** درگیری لفظی وزیر بهداشت با فرماندار بدره ( از شهرستان های استان ایلام) و انتشار فیلمی کوتاه از این ماجرا در رسانه ها و پس از آن عذرخواهی وزیر، انعکاس فراوانی در فضای مجازی یافت؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی هفته گذشته در سفر خود به استان ایلام با فرماندار بدره درگیری لفظی کوتاهی داشت که بخشی از آن به سرعت در شبکه های مجازی انتشار یافت.
در حالیکه برخی انتظار داشتند که به زودی فرماندار بدره از کار برکنار شود اما قاضی زاده هاشمی پیش از ترک ایلام با فرماندار تماس گرفت و از وی عذرخواهی کرد. پس از این رخداد، بسیاری از رسانه های همسو با دولت به تمجید از اقدام وزیر بهداشت پرداختند و رسانه ها و چهره های مخالف از این ماجرا به چشم فرصتی برای کوبیدن دولت و هجمه به مسئولان اجرایی نگریستند.
*** موافقت نمایندگان مجلس با افزایش سقف حقوق مدیران تا 24 میلیون تومان نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. این خبر واکنش های بسیاری بهمراه داشت از جمله حاجی دلیگانی، نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه در مجلس، تصویب این لایحه را فاجعه خواند و خواهان اعلام اسامی نمایندگان رای دهنده به این لایحه شد. عده ای نیز اظهار کردند که این سقف حقوق در حالیکه حقوق کارگران، 800 هزار تومان است، ناعادلانه می باشد.
*** اظهارات رئیس مجلس در پاسخ به انتقاد از سقف حقوق مدیران نیز از اخبار مورد توجه بود. رییس مجلس شورای اسلامی، جنجال های اخیر درباره مصوبه مجلس برای افزایش 60 درصدی حقوق مدیران را انتخاباتی دانست و خطاب به افرادی که این سخنان را مطرح کردند گفت: خلاف نگویید، با ادبیات صحیح با مجلس صحبت کنید.
علی لاریجانی تصریح کرد: ماده مذکور بیانگر این است که به خاطر بحث هایی که در مورد حقوق مقامات به عنوان حقوق نجومی در کشور مطرح شده بود؛ اعضای کمیسیون برنامه می خواستند یک سقفی برای این حقوق ها تعیین کنند، نه اینکه حتما باید این سقف را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه سقف تعیین شده حداکثر حدود 14 میلیون است، افزود: برای موارد استثنا با تقاضای رئیس قوه یا معاون رئیس جمهوری یا وزیر برای کسانی که کار ویژه و تخصصی انجام می دهند حدود 60 درصد به حقوقشان اضافه شود.
*** اظهارات علی جنتی، رئیس ستاد انتخاباتی اعتدال و توسعه نیز از دیگر اخبار مورد توجه رسانه ها و شبکه های اجتماعی بود. وی با بیان اینکه برخی از سایت‌های خبری و نشریات برای خود حاشیه امن درست کرده‌اند، گفته است که عده ای در اتاق‌های فکرشان چنین تحلیل کرده‌اند که آقای روحانی در انتخابات 96 به سبب فقدان رقیب جدی، رای خواهد آورد اما ما باید تلاش کنیم که با پایین ترین رای ممکن انتخاب شود.
*** جریان یافتن آب در تالاب هورالعظیم در خوزستان و دستگیری قاتل معلم سراوانی نیز از دیگر اخبار سراسری مورد توجه در فضای مجازی اصفهان بود.
گ/301 / انتشار: 1339
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.