به گزارش ایرنا، علی میر انصاری شامگاه پنجشنبه در نشستی خبری که در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد با بیان اینکه این کنگره در روزهای 14 و 15 اسفند ماه جاری در کاشان برگزار می شود، افزود: مقاله های ارسالی از سراسر کشور و حتی از کشورهایی چون عراق، سوریه و مصر ارسال شده است که مقاله های پذیرفته شده چاپ و درجه علمی خواهند گرفت.
وی محورهای این کنگره را زندگی و اندیشه محتشم کاشانی، کتاب شناسی و نسخه شناسی، هنرهای آئینی، مردم شناسی دینی و اوضاع شناسی کاشان بیان کرد.
وی افزود: در این کنگره از همکاری های دانشگاه های کاشان، تهران، مشهد، همدان، تبریز و اصفهان نیز بهره گیری شده است و دو مرکز فرهنگی مهم دایرة المعارف بزرگ اسلامی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز دعوت به همکاری شده اند.
انصاری با بیان این که در کنگره یاد شده صاحب نظران داخلی و خارج از کشور حضور خواهند داشت اظهار کرد: تعدادی از مهمانان کنگره از کشورهای عراق، ترکیه و آمریکا به کاشان خواهند آمد.
دبیر علمی کنگره بین المللی محتشم کاشانی گفت: به علت مسائل اخیر مهاجرتی که از طرف رئیس جمهوری آمریکا به راه افتاده است تعدادی از ایرانیان مقیم آمریکا قادر به شرکت در این همایش نیستند.
«کمال الدین علی محتشم کاشانی» اوایل قرن نهم هجری و همزمان با پادشاهی شاه تهماسب صفوی در کاشان چشم به جهان گشود و در ربیع الاول سال 996 درگذشت.
شعر عاشورایی بسیار معروف با مطلع «باز این چه شورش است که در خلق عالم است» از جمله آثار گرانسنگ این شاعر پرآوازه مرثیه سرای کشور است.
آرامگاه این شاعر مرثیه سرا در خیابان محتشم کاشان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.