به گزارش ایرنا، محمود مظفر عصر روز چهارشنبه در نخستین اجلاس نماز شهرستان نطنز که در دانشگاه پیام نور این شهر برگزار شد اظهار کرد: سستی و کاهلی در برپایی نماز را باید کنار گذاشت و تلاش برای استمرار و ثابت ‌قدم بودن در آن لازم است.
وی گفت: نماز می‌ تواند در زندگی ما نقش سیاسی و اجتماعی ایفا کند و منکرات و بزهکاری در سایه نماز می ‌تواند کمرنگ شود این در حالیست که مشکل نمازخواندن در کشور نداریم اما کاهلی در نماز مشکل عمده به شمار می رود.
مظفر افزود: این توقع وجود دارد که در اجلاس نماز 90 درصد دانشجویان حضور داشته باشند و خود دانشجویان سخنران و ارائه‌ دهنده باشند که متاسفانه برخی از این ضعف‌ ها در برنامه ‌های ما وجود دارد و نتیجه دادن این اجلاس ‌ها مهم است.
مظفر خاطرنشان کرد: تحقیقات انجام‌ شده نشان می‌ دهد که با وجود نماز خواندن 75 درصد جوانان و نوجوانان ایران توجه به نماز صبح کم رنگ تر است و ما در ستاد اقامه نماز تلاش می ‌کنیم تا نماز را در همه قشرها و ظرفیت ‌ها گسترش دهیم.
وی مهم‌ترین دلیل کم‌ توجهی به امر مهم نماز را نبود امکانات کافی در این راستا دانست و خاطرنشان کرد: ریشه مشکلات حوزه نماز را در سه عامل شناخت سطحی نسبت به نماز، استمرار نداشتن اقامه نماز و اعتقاد نداشتن به اثرات نماز در زندگی فردی و اجتماعی می‌ توان تعریف کرد و امروز باید همه به‌ ویژه فرهنگیان و دانشگاهیان به اقامه نماز دانش ‌آموزی و دانشجویی اهتمام ویژه داشته باشند.
قائم‌ مقام ستاد اقامه نماز کشور به برگزاری «نخستین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی» اشاره کرد و گفت: ستاد اقامه نماز کشور با انتشار فراخوانی با عنوان «نخستین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی» در دو بخش عمومی و تخصصی برای افراد بالای 13 سال از 15 دی تا 15 فروردین‌ ماه این جشنواره را برگزار می‌ کند.
وی ادامه داد: اهداف این جشنواره شامل ترویج و توسعه فرهنگ نماز از طریق فضای مجازی برای قشرهای مختلف جامعه به‌ ویژه نوجوانان و جوانان، تقویت مبانی اعتقادی و دینی نوجوانان و جوانان در فضای مجازی، شناسایی و تجلیل از فعالان نماز در عرصه فضای مجازی و کاهش آسیب‌های فضای مجازی از طریق گسترش پیام ‌ها و محتواهای نماز است.
نخستین اجلاس نماز شهرستان نطنز با حضور جمعی از دانشجویان و با هدف ترویج آموزه های نماز و فرهنگ سازی در این زمینه به مدت یک روز برگزار شد.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.