به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از مدیر این اداره کل اعلام کرد: با توجه به ثبت جهانی رویداد فرهنگی نوروز ایرانی درصددیم تا رویداد فرهنگی 'نوروزگاه' در نوروز سال آینده را بصورت گسترده و کیفی تر از سال گذشته برگزار کنیم.
فریدون اله یاری که در جمع تشکل های غیردولتی دوستداران میراث فرهنگی سخن می گفت، تاکید کرد: نوروزگاه اصفهان با مشارکت فعال تشکل های غیردولتی در نوروز 1396 در شهر تاریخی اصفهان برگزار می شود.
وی با اشاره به دیدار دو روز گذشته خود با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور تاکید کرد: با توجه به برگزاری نشستی در همین پیوند با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان، مصمم هستیم تا با مشارکت تمام اقوام و خُرده فرهنگ های استان، رویداد فرهنگی نوروزگاه اصفهان را برگزار و خُرده فرهنگ ها را به گردشگرانی که اصفهان را بعنوان مقصد سفر نوروزی خود انتخاب می کنند، معرفی کنیم.
در ادامه این نشست، مشاور مدیرکل در امور اجرائی و رئیس ستاد اجرائی رویداد فرهنگی نوروزگاه اصفهان نیز با ارائه گزارشی اظهار کرد: این رویداد فرهنگی از دوم تا هفتم فروردین سال آینده در بناهای تاریخی استان برگزار خواهد شد.
علی صالح درخشان افزود: در این رویداد فرهنگی، برنامه های متنوعی برای آشنائی گردشگران با سنت های اصیل فرهنگ نوروز ایرانی برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: ستاد فرهنگی نوروزگاه اصفهان از دی امسال تشکیل شده و با برگزاری نشست های مختلف و دعوت از پژوهشگران و صاحبنظران در پی تدوین شاخصه های علمی و فرهنگی سنت های فرهنگی نوروزی در میان اقوام مختلف استان است.
درخشان، جلب مشارکت تشکل های دوستداران میراث فرهنگی استان اصفهان را یکی از مهمترین اهداف این رویداد فرهنگی بیان کرد و افزود: برنامه های این رویداد فرهنگی پس از بررسی در ستاد اجرایی و کسب مجوز لازم توسط هنرمندان و اعضای تشکل ها برگزار خواهد شد.
رویداد فرهنگی نوروزگاه از 24 تا 28 اسفند 1394 برای اولین بار در شهر تاریخی اصفهان و در مجموعه جهانی میدان امام، مجموعه جهانی کاخ چهلستون و موزه هنرهای تزئینی برگزار شد.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار مورد آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، یکی از مقاصد اصلی گردشگران در ایام نوروز است.
استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد، 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
2093 / 6027** خبرنگار : اصغر دواتگر* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.