هادی بنایی عصر روز دوشنبه در حاشیه شرکت در همایش منطقه ای اجرای طرح های کارآفرینی در اردستان در گفت و گو با ایرنا افزود: برای اجرای هر طرح کارآفرینی به افراد واجد شرایط 750میلیون ریال وام بانکی و 500 میلیون ریال از منابع صندوق اشتغالزایی کمیته امداد بصورت قرض الحسنه مشروط به بکارگیری و بیمه کردن 5 نفر تحت پوشش پرداخت می شود.
وی با بیان این که در سال جاری 2 طرح کارآفرینی در اردستان اجرا شده است تصریح کرد: این طرح ها شامل راه اندازی کارگاه تولید کیف و لوازم چرمی و کارگاه تولید نان خشک خانگی با اشتغالزایی 6 نفر بوده است.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان خاطر نشان کرد: امسال بالغ بر 96 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در استان اصفهان بودند که با توانمند سازی، این تعداد به 86 هزار خانوار با جمعیت بالغ بر 153هزار نفر رسیده است.
بنایی افزود: بالغ بر 14 هزار نفر دانش آموز و قریب به 4 هزاردانشجو و 71 نخبه و 17 نفر حافظ کل قرآن کریم تحت پوشش این نهاد در استان اصفهان هستند.
این مقام مسئول گفت: بیش از 7 هزار و 300 نفر یتیم و 7 هزار نفر فرزند محسنین که سرپرست خانواده بیمار و از کارافتاده اند تحت پوشش هستند و ماهیانه هر فرد یتیم 1 میلیون و 800 هزار ریال و فرزند محسنین هرنفر 500 هزار ریال مستمری از محل اعتبارات کمیته امداد استان اصفهان و کمک حامیان و خیران دریافت می کنند.
وی با اشاره به طرح های فرهنگی از اجرای ابتکاری حافظان قرآن کریم با شرکت 150 دانش آموز تحت پوشش نیز خبر داد و افزود: به افرادی که طی 3 سال بتوانند کل قرآن را حفظ کنند مبلغ 60 میلیون ریال بلاعوض و سفرکربلای معلی و مشهد مقدس و خدمات ویژه دیگر اهدا می شود هم چنین بالغ بر 6 هزار نفر در سال جاری به مشهد مقدس و 300 نفر به کربلای معلی اعزام شدند.
قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان افزود: در شهرهای بالای 12 هزار نفر جمعیت استان، امسال 162 واحد مسکونی خریداری و یا احداث شده و در روستاها و شهرهای زیر 12 هزار نفر 62 واحد مسکونی احداث و به مددجویان واجد شرایط تحویل داده شده است.
هادی بنایی اعتبار هزینه شده این طرح ها را توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) بالغ بر 30 میلیارد ریال و مابقی را از طریق وام بنیاد مسکن و مسکن مهر و کمک خیران اعلام کرد.
وی اجرای طرح سین سخاوت در استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: برآورد شده است برای تامین مایحتاج شب عید مددجویان برای هرسبد کالا 800 هزار ریال توسط خیران و نیکوکاران جمع آوری شود.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: درآمد 10 ماهه سال جاری این نهاد 570 میلیارد ریال بوده که 230 میلیارد ریال آن از محل صندوق صدقات ،150میلیارد ریال از محل اکرام ایتام و 50 میلیارد ریال طرح محسنین و بقیه زکات، جشن نیکوکاری و جشن عاطفه و کمک خیران بوده است.
در همایش کارآفرینی مدیران و مسئولان طرح کارآفرینی کمیته امداد شهرهای کاشان،آران و بیدگل،نطنز،نائین ،اردستان و برخوار حضور داشتند.
مرکز شهرستان اردستان در 118 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.