به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرماندار اصفهان افزود: نمی گویم تغییر فرماندار اصفهان مد نظر مسئولان تهران نبود اما تاکید می کنم که این تصمیم توسط استاندار اتخاذ شد زیرا اگر قرار بود استاندار مخالف این تغییر باشد، راه های دیگری هم وجود داشت که استاندار هیچیک از این راه ها را نرفت.
زرگرپور تصریح کرد: برغم اینکه تا دو ماه پیش مخالف تغییر فرماندار اصفهان بودم اما از یکماه پیش به این نتیجه رسیدم که تغییر فرماندار این شهرستان به مصلحت اصفهان است بنابراین جریان های سیاسی نباید بگونه ای وانمود کنند که تغییرات ایجاد شده در فرمانداری اصفهان در پی فشار آنها بوده است و این تغییر را به نفع خود مصادره کنند.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه برخی افراد، زمان تغییر فرماندار اصفهان در آستانه برگزاری انتخابات را مناسب نمی دانند، گفت: هر زمانی که دست به تغییرات بزنیم، عده ای زمان را مناسب نمی دانند و دوست دارند زمان این اقدام بنا بر نظر آنها باشد.
زرگرپور تصریح کرد: تصمیم برای تغییر فرماندار اصفهان از قبل گرفته شده بود و هیچ ربطی هم به انتخابات ندارد.
وی تاکید کرد: تغییرات مدیریتی موجب تغییر سیاست ها و برنامه های دولت نمی شود و همه فرمانداران موظف به اجرای سیاست ها و برنامه های دولت هستند.
وی افزود: ممکن است با اعمال تغییرات مدیریتی در نحوه اجرا یا سرعت برنامه ها تغییراتی ایجاد شود اما در ماهیت و اصل سیاست ها و برنامه ها تغییری ایجاد نخواهد شد.
وی با بیان اینکه در بیش از سه سال مسئولیت استانداری اصفهان در نصب و عزل یا تغییرات مدیریتی، چهار اصل را مد نظر قرارداده ام، گفت: اعتدال، تخصص، کارایی و تعامل، چهار اصلی است که برای انتخاب همکاران خود در مجموعه مدیریت استان در نظر داشته ام و هر کس نیز از این چهار اصل برخوردار نبوده، از قطار مدیریت استان پیاده شده است.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه 38 سال از انقلاب گذشته است، اظهار کرد: پس از این مدت به اندازه کافی نیروهای متخصص برای استفاده در پست های مدیریتی پرورش یافته و این افراد باید از کارایی لازم برخوردار باشند زیرا بدون کارایی، نتایج ملموسی از برنامه ها حاصل نمی شود.
وی تعامل با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان ها، نمایندگان مجلس، افراد ذینفوذ و صاحبنظر، احزاب و جریان های سیاسی شناسنامه دار را از دیگر معیارها برای عزل و نصب مدیران استان بیان کرد و گفت: کوشیده ام مدیران و همکاران خود در استان اصفهان را به دور از گرایش های سیاسی انتخاب کنم.
زرگرپور با بیان اینکه در گذشته برخی مسائل حاشیه ای در گزینش مدیران و انتخاب فرمانداران مطرح بوده است، گفت: بعنوان نمونه در دوره گذشته، بدلیل اینکه نتوانسته بودند حقوق یک پیمانکار را بپردازند، او را بعنوان فرماندار خمینی شهر منصوب کرده و این فرد بدون داشتن تخصص و تجربه، در این سمت به کارگیری شده بود.
وی افزود: از روز اولی که مسئولیت استانداری اصفهان را بر عهده گرفتم توصیه ها و فشارهای زیادی برای استفاده از افراد در پست های مختلف بر من وارد بود و این توصیه ها و فشارها بازهم بحد وفور وجود دارد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در فضای سیاسی، چانه زنی برای در اختیارگرفتن پست های مدیریتی وجود دارد، تصریح کرد: سعی کرده ام در تصمیم گیری ها، مصلحت استان را در نظر بگیرم و معیار برای انتخاب همکارانم، اعمال فشارها نبوده است.
زرگرپور با بیان اینکه ممکن است نمایندگان مجلس نیز برای انتخاب مدیران نظراتی را داشته باشند، افزود: ضمن احترام به نظرات آنها، آنچه برای ما مهم است مصلحت استان و شهرستان های اصفهان است.
استاندار اصفهان همچنین با اشاره به سوابق مدیریتی احمد رضوانی فرماندار جدید اصفهان گفت: انتخاب وی توسط استاندار انجام شد زیرا افراد زیادی برای قرار گرفتن در این پست سفارش شده بودند که هیچیک برای این سمت انتخاب نشدند.
وی افزود: با این حال، گروه ها و جریان های سیاسی مختلف از انتخاب رضوانی بعنوان فرماندار اصفهان استقبال کردند و نماینده ولی فقیه در استان نیز از وی بعنوان 'خَیرالموجودین' نام بردند.
زرگرپور از فضل الله کفیل فرماندار سابق اصفهان نیز بعنوان فردی متدین، کاردان و پُرتلاش نام برد و وی را بعنوان مشاور و دستیار ویژه خود معرفی کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نیز در این جلسه گفت: موفقیت دولت و نظام جمهوری اسلامی ارجح بر تغییرات مدیریتی است و همه باید در راستای موفقیت و سربلندی این نظام تلاش کنند.
آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد افزود: تغییرات مدیریتی نباید خللی در خدمت رسانی به مردم و تلاش برای سربلندی دولت و نظام جمهوری اسلامی ایجاد کند.
وی با تقدیر از تلاش های فضل الله کفیل در سمت فرماندار اصفهان افزود: وی با برگزاری پنج دوره انتخابات مهم و اشرافیت بر مسائل شهرستان اصفهان از تجربیات خوبی برخوردار است و باید با در اختیار قراردادن این تجربیات، فرماندار جدید را برای موفقیت نظام اسلامی یاری کند.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: کسانی که در فرمانداری اصفهان همکار کفیل بودند نیز باید با کمال میل در خدمت فرماندار جدید باشند و از کوشش برای سربلندی نظام اسلامی دریغ نکنند.
وی بابیان اینکه مسئولان استان با ایجاد تغییرات در فرمانداری اصفهان در زمان کنونی موافق نبودند، در عین حال تصریح کرد: با شناختی که از احمد رضوانی دارم، ایشان خیرالموجودین برای قرارگرفتن در سمت فرماندار اصفهان به جای کفیل هستند.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حکمی احمد رضوانی نایینی را بعنوان فرماندار جدید شهرستان اصفهان جایگزین فضل الله کفیل کرد.
احمد رضوانی نایینی پیش از این فرماندار خمینی شهر بود.
خمینی شهر در 16 کیلومتری غرب اصفهان واقع است.
فضل الله کفیل نیز از اردیبهشت سال 90 بعنوان فرماندار شهرستان اصفهان منصوب شده بود.
حوزه فرمانداری شهرستان اصفهان دارای 14 شهر شامل شهر اصفهان، خوراسگان، بهارستان، نیک‌آباد، نصرآباد، کوهپایه ، سگزی، تودشک، محمدآباد،حسن اباد، هرند، اژیه، ورزنه و قهجاورستان است .
این شهرستان با بیش از دو میلیون نفر جمعیت دارای شش بخش و 13 دهستان است .
2093/ 6027 ** خبرنگار: اصغر دواتگر* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.