الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** معرفی 2 نماینده از سوی اصغر فرهادی، کارگردان نام آور ایرانی در مراسم اسکار از مهمترین اخبار سراسری مورد توجه رسانه ها و شبکه های اجتماعی در 24 ساعت گذشته بود. منابع خبری گزارش دادند، اصغر فرهادی کارگردان فیلم فروشنده در ادامه اعتراض به دستور دونالد ترامپ در باره ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به خاک آمریکا اعلام کرد که در مراسم جوایز اسکار نماینده معرفی می کند.
بدین ترتیب، اصغر فرهادی، انوشه انصاری، نخستین زن ایرانی فضانورد و پروفسور فیروز نادری، یکی از مدیران سازمان فضایی امریکا (ناسا) را به نمایندگی از خود و فیلم «فروشنده» برای شرکت در هشتاد و نهمین مراسم اسکار معرفی کرد. مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۰۱۷ یکشنبه شب٬ ۲۶ فوریه (دوشنبه نهم اسفند) در لس‌آنجلس برگزار می‌شود.
*** سوختن پای نوزاد 29 روزه در یکی از بیمارستان های تهران نیز از دیگر اخبار مورد توجه در فضای مجازی بود. این نوزاد که در یک زایمان زودرس به دنیا آمده بود نیاز به احیای قلبی - ریوی داشت اما زمانیکه در عملیات احیای قلبی - ریوی، از دست و یکی از پاهای نوزاد رگ گرفته می شود و تحت درمان سرم قرار می گیرد، پزشکان متوجه می شوند که سرم به زیر پوست پای نوزاد نشت کرد و پای او متورم شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران به ایرنا گفته که «عمق این عارضه پوستی زیاد نبود» و بر اساس آخرین نظریه تخصصی، مشخص شد که این عارضه فقط در سطح پوست نوزاد است و در این مواقع، باید چند روزی به پوست زمان داد تا عملیات ترمیم صورت گیرد. صدف علیپور افزود : عوارض اکنون برطرف شده و حال عمومی بیمار خوب است و فقط زخمی روی پوست نوزاد است که باید بررسی شود. به گفته برخی منابع، سه فرد خاطی با این موضوع از کار خود برکنار شده اند.
*** نامزد شدن مصطفی کواکبیان در انتخابات ریاست جمهوری نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. در پانزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری، اعضا به اتفاق ارا تصویب کردند که مصطفی کواکبیان نامزد ریاست جمهوری دوازدهم شود.
*** اطلاعیه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره نتایج آرای انتخابات شورای مرکزی این جبهه و 30 عضو منتخب این شورا نیز از دیگر اخبار سراسری مورد توجه شبکه مجازی بود. در فهرست منتشر شده، سه نفر نخست به ترتیب شامل مرضیه وحید دستجردی، غلامعلی حداد عادل و مهدی چمران هستند. براساس مرامنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افرادی که در شورای مرکزی حضور دارند نمی توانند در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شوند.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** هشدار استاندار اصفهان نسبت به کاهش بارندگی ها نیز در صدر اخبار محلی مورد توجه رسانه ها و شبکه های اجتماعی قرار گرفت. به گفته رسول زرگرپور، بارش در استان اصفهان نسبت به سال گذشته و بلند مدت کاهش داشته است و براساس پیش بینی ها بارش های فصل زمستان و بهار به حدی نخواهد بود که جبران کاهش بارندگی ها را داشته باشد. وی افزود: بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی، استان اصفهان در کم بارشی رتبه ششم را نسبت به بلند مدت داشته است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در حوضه زاینده رود در سرشاخه ها، مرکز و شرق با کاهش بارندگی مواجهیم و در شرایط نامساعد به سر می بریم، تصریح کرد: حجم سد زاینده رود 206 میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته 14 درصد و نسبت به بلند مدت بیش از 70 درصد کاهش را نشان می دهد.
*** رها شدن یک نوزاد سه روزه در بیمارستان شهدای لنجان نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. این نوزاد دختر در لابی بیمارستان شهدای لنجان رها شده بود و به دلیل بیماری زردی و با همکاری کادر پزشکی بیمارستان تحت درمان است.
گ/301 / انتشار: 1339
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.