به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اصفهان در این نشست فرصت های سرمایه گذاری و همکاری های اقتصادی و تجاری بین استان اصفهان و استان سیلسیا کشور لهستان بررسی شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان اصفهان در این نشست گفت: پس از توافق با کشورهای پنج بعلاوه یک هیات های اقتصادی و تجاری زیادی از اقصی نقاط جهان به ایران سفر کرده و به این نتیجه رسیده اند که تبلیغات سوءعلیه ایران، تنها به دلیل دشمنی با کشور ما انجام شده است.
عبدالوهاب سهل آبادی افزود: حدودهشت هزار واحد صنعتی و تولیدی در زمینه های مختلف چون سیمان، فولاد، پتروشیمی، نساجی در استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.
سهل آبادی گفت: واحدهای تولید لوازم خانگی و تاسیسات بهداشتی جزو واحدهای فعال استان است و در حوزه صادرات به کشورهای اروپایی نیز فعال هستند.
وی با بیان اینکه صنعت نساجی از قدیمی ترین صنایع اصفهان و ازجایگاه ویژه ای برخورداراست گفت: وجود حدود 800 معدن سنگ های تزیینی فعال از دیگر مزیت های این استان محسوب می شود.
سهل آبادی با بیان اینکه اصفهان شهری دانشگاهی است و تعداد زیادی دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند، گفت: دانشگاه صنعتی و دانشگاه اصفهان جزو بزرگ ترین دانشگاه های دنیا هستند، دراین شهر به تربیت نیروهای انسانی تحصیلکرده می پردازند.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: همکاری پارک علم و فناوری اصفهان با پارک علم و فناوری پاریس ازدیگر مزایای استان اصفهان است.
ابوطالب جلالی مدیر کل فنی و حرفه ای استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از مولفه های اصلی توسعه اقتصاد، توانمندسازی نیروی انسانی است، گفت: تنوع دانشگاه و رشته های آموزشی، مقوله مهارت آموزی و پتانسیل هایی موجود در استان اصفهان،بستر های ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی و همچنین مشارکت سرمایه گذاران خارجی را در این استان فراهم کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی استان سیلسیا کشور لهستان ابراز امیدواری کرد بازدید امروز از ایران و اصفهان در آینده به روابط تجاری ادامه دار این دو کشور بیانجامد، گفت: لهستان کشوری بین روسیه و آلمان است و یکی از اعضای اتحادیه اروپا محسوب می شود و ظرفیت و فرصت های زیادی برای تجار ایرانی در لهستان وجود دارد.
ریچارد تروزنسکی (RyszardSylwesterTurzanski)، با بیان اینک تاکنون جلسات تجاری زیادی درهند، چین، عربستان، آذربایجان برگزار کرده ایم افزود: در این سفر نمایندگانی از شرکت های مختلفی چون تجهیزات معدن، روی و ذوب فلزات، تجهیزات نفت و گاز، قایق های خورشیدی، ماشین آلات کشاورزی، کفش مردانه، سنسورهای کنترل دما در معادن و مزارع، محصولات نسوز، صنایع سیمان و ریخته گری، تجهیزات زهکشی، کشتی سازی و تعمیرات حضور دارند.
در ادامه این نشست فعالان اقتصادی دو کشوربا یکدیگر به مذاکره و تبادل نظر پرداختند.
جمهوری لهستان با حدود 40 میلیون نفر در مرکز اروپاست و مهمترین صادرات آن را ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل، خوارو بار و حیوانات زنده و فراورده های کشاورزی تشکیل می دهد.
مساحت این کشور عددی بالغ بر ۳۱۲٫۶ هزار کیلومتر مربع است که آن را شصت و نهمین کشور بزرگ جهان و نهمین کشور بزرگ اروپا کرده است. همچنین با جمعیت ۳۸٫۵ میلیون نفری این کشور سی و چهارمین کشور پرجمعیت جهان، هشتمین در قاره اروپا و ششمین در اتحادیه اروپایی است.
لهستان با حاکمیتی متمرکز دارای ۱۶ استان است و پایتخت آن ورشو نام دارد.
در سال 93 دو کشور ایران و لهستان در حدود 41 میلیون دلار مبادله تجاری داشتند که تراز تجاری دو کشور با یک میلیون دلار اختلاف به نفع لهستان بود.
محصولات صنعتی عمده ترین واردات ایران از لهستان است و تولیدات صنعتی و خدمات فنی و مهندسی می تواند جزو اقلام صادراتی ایران به لهستان قرار گیرد.از ابتدای سال میلادی 2016 سه هیات از ایران و چهار هیات از لهستان به کشورهای یکدیگر سفر کرده اند.
7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.