عبدالرضا مهدی بادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: کشت خیار در این فصل به منظور پیش رس کردن محصول، به صورت زیر پلاستیک غیر هوای آزاد ( تونلی) است.
وی افزود: شهرستان نطنز در کشت محصولات صیفی و به خصوص خیار در سطح استان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در هر متر مربع حدود 5 الی 10 کیلوگرم خیار تولید می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به این که تازه خوری این محصول بالا است توصیه می شود کشاورزان به جای کودهای شیمیایی مثل اوره، کودهای ازت و نیترات که زود شسته می شوند و عطر و طعم خیار را از بین می برند از کودهای دامی و به خصوص دامی پوسیده، ارگانیک، بیولوژیک و کود های عالی استفاده کنند.
مدیر جهاد کشاورزی نطنز اضافه کرد: کشاورزان برای افزایش کمی و کیفی محصول خود ضمن این که 3 الی 4 بار از کود های عالی در طول فصل برداشت بهره می برند باید از سموم دفع آفات نباتی نیز کمتر استفاده کنند.
وی بر لزوم توجه کشاورزان به کشت محصولات کم آب در منطقه تاکید و خاطر نشان کرد: سطح زیر کشت خیار امسال نسبت به سال های زراعی 92 -93 و قبل از آن کمتر شده است.
از مجموع 12 هزار و 500 هکتار مزرعه های کشاورزی شهرستان نطنز، 7 هزار و 500 هکتار به امور زراعی و بقیه به باغات اختصاص دارد.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.