به گزارش ایرنا، جواد صدیقیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: خانه تاریخی عمارت علی آباد به عنوان نخستین اقامتگاه بوم گردی روستایی این شهرستان در روستای هدف گردشگری علی آباد واقع است که پروانه بهره برداری این عمارت 28 بهمن ماه جاری صادر شده و در فهرست تاسیسات گردشگری سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته است.
وی بیان کرد: در فاز توسعه این اقامتگاه، سه اتاق دیگر بمنظور ایجاد سفره خانه سنتی، نمایشگاه صنایع دستی و اقامتی اجرا خواهد شد.
وی افزود: این اقامتگاه بوم گردی با مدیریت خانوادگی به تاسیسات گردشگری تبدیل شده است و در حال حاضر برای پنج نفر به صورت مستقیم و سه نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی کرده است.
خانه تاریخی عمارت علی آباد در مرداد ماه سال 1384 به شماره 12336 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
این اثر تاریخی متعلق به دوره قاجاریه و یکی از زیباترین اثرهای فرهنگی تاریخی شهرستان آران و بیدگل است که با اصول معماری سنتی مناطق کویری، به مساحت تقریبی دو هزار متر مربع احداث شده است.
این عمارت مشتمل بر سه عنصر فضایی خانه، آب انبار و مطبخ است و با چهار اتاق ظرفیت پذیرش 30 گردشگر را داراست.
شهرستان آران وبیدگل با 125 اثر تاریخی ثبت شده ملی پس از شهرهای اصفهان و کاشان، رتبه سوم استان اصفهان به خود اختصاص داده است.
روستای علی آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان آران و بیدگل در شمال استان اصفهان واقع است.
مرکز شهرستان آران و بیدگل با 100 هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.