به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری اصفهان روز پنجشنبه به نقل از رسول زرگرپور اصافه کرد: بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی، استان اصفهان در کم بارشی رتبه ششم را نسبت به بلند مدت داشته است.
زرگرپور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با بیان اینکه در کل استان اصفهان بطور میانگین 72 میلیمتر بارش گزارش شده است، افزود:‌ این میزان بارش نسبت به بلند مدت 24 درصد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: در شهر اصفهان تنها 25 میلیمتر بارش گزارش شده که نسبت به بلند مدت 62 درصد کاهش دارد.
استاندار اصفهان گفت:‌ فقط در شهرستان های خوانسار، گلپایگان و فریدن بارش ها نسبت به میانگین بالاتر بوده و دمای هوا در کل استان نسبت به زمستان گذشته سردتر و نسبت به میانگین بلند مدت، بدون تغییر بوده است.
زرگرپور با بیان اینکه 19.7 درصد استان در خشکسالی شدید قرار گرفته است، تصریح کرد: مناطق مرکزی و برخی مناطق جنوبی استان خشکسالی شدید دارند و 93 درصد جمعیت و 89 درصد مساحت استان درگیر خشکسالی هستند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در حوضه زاینده رود در سرشاخه ها، مرکز و شرق با کاهش بارندگی مواجهیم و در شرایط نامساعد به سر می بریم، تصریح کرد: حجم سد زاینده رود 206 میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته 14 درصد و نسبت به بلند مدت بیش از 70 درصد کاهش را نشان می دهد.
زرگرپور به گزارش اداره کل راه و شهرسازی نیز اشاره و اظهار کرد: اجرایی شدن مبحث 21 مقررات ملی ساختمان، الزامات پدافند غیرعامل، انتقال پایگاه و باند پرواز به خارج از شهر و انتقال دکل ها از پشت بام ها به سطح زمین از اقدامات فوری است که باید صورت گیرد.
وی، تهیه طرح جامع خطر پذیری در حوزه حمل و نقل، شناسایی نقاط کور مخابراتی، انتقال دکل های بی سیم از ‌پشت بام ها به روی زمین، استفاده از بیمه در صنعت حمل و نقل، مقاوم سازی ساختمان های واقع در حوزه حمل و نقل، پیگیری تامین یک دستگاه برج مراقبت سیار و راه اندازی ایستگاه های هواشناسی جاده ای را از جمله پیشنهادهای کارگروه تخصصی حمل و نقل عنوان و بر بررسی این پیشنهادها تاکید کرد.
محمدعلی طُرفه، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی درباره ستاد تسهیل سفرهای نوروزی، گفت: در مجموع، تلفات ناشی از تصادف ها کاهش یافته گرچه در برخی ماه ها و فصول افزایش داشته است.
مبحث 21 مقررات ملی ساختمان با عنوان 'معیارها و ضوابط فنی پدافند غیر عامل' به صورت پیش نویس از سال 1388 به مباحث بیست گانه مقررات ملی ساختمان اضافه شده است.
این مبحث در برگیرنده ضوابط و مقرراتی برای طرح و اجرای ساختمان ها در برابر تهدیدهای انسان ساز مانند جنگ ها بویژه در تهاجم های هوایی است.
د/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.