به گزارش ایرنا محسن گلابی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: وجود پنج مرکز آموزش عالی با بیش از 10 هزار دانشجو، ظرفیت مناسب علمی را در منطقه ایجاد کرده است.
وی از وجود بیش از 450 کارخانه صنعتی در شهرستان شهرضا خبر داد و تصریح کرد: این صنایع می توانند از ظرفیت علمی دانشگاه های منطقه بهره گرفته و شعار اقتصاد مقاومتی را محقق کنند.
وی اظهار داشت: شهرستان شهرضا دارای زیر ساخت های مناسب و پتانسیل خوبی از نظر نیروی انسانی و تجهیزات برای تولید علم به ثروت است.
گلابی افزود: باید راهکارهایی برای انتقال دستاوردهای کارآفرینان موفق به دانشگاه ها و همچنین ارتقاء فرهنگ کارآفرینی و اخلاق کسب‏ و کار در صنعت ایجاد کنیم.
فرماندار شهرضا تصریح کرد: کارآفرینی بعنوان موتور محرک رشد اقتصادی است و نظام آموزشی و دانشگاهی باید به سمت فعالیت های خلاقیتی و کارآفرینی در عرصه صنعت سوق داده شوند.
گلابی با تاکید بر ضرورت ایجاد بستر کارآفرینی برای کودکان، نوجوانان و دانشجویان در دوران تحصیل و پس از آن بعنوان یکی از مهمترین بسترهای شاخصه های توسعه افزود: با توجه به پتانسیل مناسب در شهرضا می توان این شهرستان را بعنوان یک الگو در بحث اقتصاد مقاومتی معرفی کرد.
شهرضا در 80 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
پ/6027/7144
انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.