به گزارش ایرنا، حسین ابویی شامگاه چهارشنبه در چهارمین همایش ملی فرش ماشینی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان افزود: 276 میلیون دلار صادرات شامل فرش ماشینی، موکت و زیرانداز و حدود 224 میلیون دلار صادرات فرش دستباف در کشور داشتیم.
وی بیان کرد: در حوزه فرش در 10 ماه گذشته واردات 2 میلیون دلاری داشتیم که این مقدار تهدید کننده صنعت فرش کشور نیست.
وی ظرفیت اسمی تولید فرش ماشینی در کشور را 125 میلیون متر مربع و 500 هزار تن برشمرد.
ابویی تصریح کرد:137 طرح نیمه تمام با پیشرفت 40 تا 70 درصد و 104 طرح با پیشرفت بالای 70درصد در کشور وجود دارد که در ماه های آینده به بهره برداری خواهد رسید و ظرفیت تولید فرش کشور را 57 میلیون متر مربع افزایش خواهد داد.
وی با بیان اینکه صنعت فرش ماشینی حدود 40 سال عمر در کشور دارد افزود: کاشان رتبه اول کشور با تولید سالانه 70 میلیون متر مربع در کشور را دارد.
وی با بیان این که باید به سمت صادرات در چارچوب تحقق حفظ ارزش ها و منافع ملی کشور حرکت کرد، تصریح کرد: به وسیله صادرات می‌ توان به یک درآمد و شغل پایدار دست پیدا کرد زیرا صادرات صنعت فرش نسبت به سایر صنایع از تهدیدهای کمتر و واردات پایین ‌تری برخوردار است.
معاون طرح و برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای سال 1404 میزان هدف گذری در این حوزه 150 میلیون مترمربع درنظر گرفته شده است که به دنبال محقق شدن آن هستیم.
ابویی ادامه داد : در سال 2016 کل تقاضای جهانی برای فرش با نرخ افزایش 4 درصدی 18 و 6 دهم میلیارد متر مربع است که برای سال 2018 پیش بینی 19 و4 دهم میلیارد متر مربع در نظر گرفته شده است.
وی عمده صادرات فرش ماشینی را به چهار کشور خاورمیانه برشمرد و گفت: 45 درصد فرش صادراتی کشور به افغانستان و 25 درصد به عراق است که جمعا با احتساب صادرات به ترکمنستان و پاکستان به 85 می رسد.
چهارمین همایش ملی صادرات فرش ماشینی به مدت یک روز با حضور جمعی از صنعت گران این حوزه از سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.