به گزارش ایرنا، دکترمحمد علی گلی روز شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در فرمانداری اردستان افزود: یکی از اولویت های غذایی در شهرستان، اصلاح تغذیه نادرست است که باعث بروز بیماری های غیر واگیر و چاقی شده است.
وی با بیان این که تغذیه ناسالم در افراد منجر به بیماری های غیر واگیر هم چون قلبی و عروقی، دیابت و فشار خون شده است تصریح کرد: مصرف نمک در افراد بالای 50 سال باید حدود سه گرم در روز باشد در حالی که به طور متوسط روزانه 11 گرم نمک توسط این افراد مصرف می شود و این رقم دو برابر حد استاندارد جهانی است.
وی افزود: یکی از اساسی ترین برنامه های تغذیه در شهرستان اردستان برنامه ریزی جهت کاهش مصرف قند، نمک، چربی و افزایش مصرف میوه، سبزی و لبنیات است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان برلزوم آموزش شهروندان در ارتباط با اصلاح الگوهای مصرف نمک، قند، چربی وافزایش مصرف بیشتر میوه و سبزیجات و ورزش تاکید کرد وافزود: سرانه مصرف قند و شکر یک ونیم برابر مصرف جهانی وروغن 35گرم است که در ایران روزانه هر نفر 46 گرم مصرف می کند.
در این جلسه معاون فرماندار اردستان نیز گفت: بحث سلامت ازمسائل بسیار مهم و مورد توجه مسئولان شهرستان قرار دارد.
محمد علی کیانی افزود: مسئولان بهداشت و درمان شهرستان با تشکیل کلاس های آموزشی برای کارکنان ادارات و کارخانه ها و دیگر شهروندان نسبت به آگاه سازی و اطلاع رسانی در ارتباط با رعایت موارد ایمنی و تغذیه سالم زمینه ارتقاء سطح بهداشت خانواده ها را فراهم کنند.
وی هم چنین از اداره های محیط زیست، بهداشت و درمان، شبکه دامپزشکی و دیگر ارگان های ذیربط خواست نسبت به درخواست اهالی روستاهای امیران در بخش زواره و سرهنگچه در بخش مرکزی در ارتباط با آلودگی محیط زیست توسط یک واحد مرغداری تخم گذار و یک واحد گاوداری مستقر در سرهنگچه رسیدگی کنند.
اردستان با 45 هزار نفر جمعیت در 118 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* لینک جستجو کانال ایرنا کاشان در تلگرام: irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.