الف: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** ادامه واکنش ها به خبر محکومیت خبرنگاری در نجف آباد به 40 ضربه شلاق به خاطر انتشار خبر اشتباه، از دیگر مطالب مورد توجه شبکه های مجازی بود.
در این رابطه، مطلبی به نقل از ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد در پایگاه اینترنتی وی انتشار یافته که در آن آمده است: 'صرف نظر از صلاحیت دادگاه صادر کننده حکم، به نظر می رسد شاکی پرونده می توانست سعه صدر بیشتری از خود نشان داده و یا حداقل از مجازات های جایگزین استفاده کند '.
*** قطعی شدن زمان رها سازی آب زاینده رود مهمترین خبر مورد توجه شبکه های مجازی و رسانه ها در 24 ساعت گذشته بود. بر اساس تصمیم شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود، آب سد این رودخانه از 28 دی امسال برای کشاورزان شرق اصفهان به مدت 22 روز رهاسازی می شود. این خبر موجب اظهار خوشحالی مردم اصفهان بویژه کشاورزان شرق این استان شد.

*** انتخاب سجاد استکی، بازیکن اصفهانی و لژیونر ایرانی تیم هندبال دینامو بخارست رومانی به عنوان پدیده سال ٢٠١٦ اروپا نیز از مهمترین اخبار مورد توجه شبکه های مجازی بود.
روابط عمومی فدراسیون هندبال اعلام کرد که این بازیکن نمایش فوق العاده ای را در اولین سال حضور خود در اروپا داشت و توانست عنوان پدیده سال 2016 لیگ قهرمانان اروپا را با 62 درصد رای مردم بدست آورد.
*** پیوستن یکی از بازیکنان زن والیبال ملی پوش و اصفهانی به تیم شومن بلغارستان نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های مجازی و رسانه ها بود. مائده برهانی، نخستین لژیونر تاریخ والیبال بانوان ایران در اروپاست که به باشگاه بلغاری پیوست.
*** ارائه اطلاعات جدید درباره راهروی تاریخی کشف شده در زیر مسجد امام نیز از مهمترین اخبار منتشر شده در فضای مجازی بود.
معاون حفظ و احیای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به ایرنا گفت که شبکه راهروی تاریخی کشف شده در زیر مسجد امام حتی گسترده تر از خودِ میدان امام(نقش جهان) می باشد و اطمینان کامل داریم که این راهرو، یک مسیر عبور آب است.
*** تاکید عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بر اجرا شدن لایحه کاهش ساعت کاری بانوان با حفظ حقوق و مزایا در شهرداری و تولد بزغاله های دو قلو در فلاورجان که یکی از آنها 2 سر دارد نیز از اخبار محلی مورد توجه شبکه های مجازی بود.

ب: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** اظهارات احمد توکلی، نماینده سابق مجلس در برنامه تلویزیونی ' متن و حاشیه ' با موضوع 'مبارزه با مفاسد اقتصادی' از مهمترین اخبار سراسری مورد توجه شبکه های مجازی و رسانه ها بود.
توکلی در این برنامه گفت که ' در بحث املاک نجومی، تخلفات شهرداری و وقوع جرم محرز شد و 57 نفر از مدیران بازخواست شدند
وی همچنین گفته است که ' هنوز کسانی که در فیش های حقوقی ارقام غیرمتعارف گرفته بودند آن را به بیت المال برنگردانده اند'.
*** مناظره الیاس حضرتی و محمد دهقان، 2 نماینده مجلس در برنامه تلویزیونی ' نگاه یک ' درباره شفافیت حقوق مدیران و اظهارات آنها درباره مسائل روز کشور نیز از مهمترین اخبار فضای مجازی بود.
حضرتی در این برنامه با تاکید بر اینکه رسانه ها برای مبارزه با فساد باید آزاد باشند، گفته است:' مجموعه فیش های نجومی به روایتی 20 و به روایت دیگری 23 میلیارد تومان است در حالیکه در پرونده بابک زنجانی صحبت از 9 هزار میلیارد یا 12 هزار میلیارد است؛ کدام یک از این پرونده‌ها سنگین‌تر است'.
همچنین دهقان با بیان اینکه 'گزارش دیوان محاسبات کشور نیز در مورد ده‌ها تخلفی که صورت گرفته آمار مخدوشی است و نیاز به پالایش دارد'، اظهار کرده است که در جلسه کمیسیون تلفیق تصویب شد تا دسترسی به اطلاعات مربوط به حقوق مدیران و رؤسا برای عموم مردم آزاد باشد.
*** ادامه واکنش ها نسبت به پرونده ' ب ز ' و برخی اختلاف های دولت و قوه قضائیه در این زمینه و انتشار جوابیه وزارت امور خارجه به اظهارات برخی مسئولان قوه قضائیه نیز در صدر اخبار مورد توجه قرار داشت.
وزارت امور خارجه اعلام کرد که این وزارتخانه از 2 سال قبل تاکنون با قوه قضائیه همکاری کامل کرده و هیچ درخواستی را بی پاسخ نگذاشته است.
حسام الدین آشنا، رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری نیز توییتی را درباره پرونده متهم نفتی منتشر کرد و گفت: ‌مسوولان دولت فعلی اقدامات خود را توضیح دادند، حالا نوبت توضیحات مسئولان دولت قبلی است.
*** *** رشد 6.5 درصدی اقتصاد کشور در 6 ماه نخست امسال، قطع شدن گاز ساختمان های وزارت نفت و شرکت های تابعه در تهران به دستور وزیر نفت، استعفای کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و پخش تصاویری از بازیگری در نقش ابی، از خوانندگان پیش از انقلاب و لوس آنجلسی و پخش صدای وی در سریال معمای شاه نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های مجازی بود.
گ/301 / 56
کانال اطلاع رسانی : https://telegram.me/esfahanirna

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.