دبیر دومین کنفرانس ملی سنجش و ارزشیابی علم روز یکشنبه به ایرنا گفت: این گردهمایی با هدف هدایت جامعه به سوی ارزشیابی واقعی پژوهش و علم، کمک به مسئولان پژوهشی کشور برای ارزیابی حوزه پژوهش و ایجاد ساختار ارزیابی پژوهش در کشور به مدت سه روز برگزار می شود.
دکتر مظفر چشمه سهرابی افزود: کنفرانس مذکور توسط معاونت پژوهش و فناوری و گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.
وی محورهای این کنفرانس را نظام های تضمین کیفیت و ارزشیابی علم، فناوری و صنعت و چالش های ناشی از آن، مطالعات تطبیقی ارزشیابی علم، فناوری و صنعت، نظام های ارزشیابی علم، فناوری و صنعت و رفتار جامعه علمی، نظام های سنجش و ارزشیابی علم فناوری و صنعت و رشد و توسعه علمی، فناوری و صنعتی کشور و تولیت سیاستگذاری و ارزشیابی علم، فناوری و صنعت در کشور عنوان کرد.
نظام های ارزشیابی علم،فناوری و صنعت و مدیریت کشور و مطالعات تطبیقی سنجش و ارزشیابی نوآوری(نوآوری سنجی) نیز از دیگر محورهای کنفرانس ملی سنجش و ارزشیابی علم است.
چشمه سهرابی با بیان اینکه مهلت ارسال مقاله کامل به دبیرخانه کنفرانس تا 25 دی ماه است، گفت: تا کنون یکصد مقاله کامل دریافت کرده ایم و حدود 30 سخنران داخلی و خارجی در کنفرانس به ارائه دیدگاه های خود خواهند پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: 16 کارگاه آموزشی نیز روز هشتم بهمن در جریان کنفرانس برگزار می شود.

*** تغییر نگرش و رویکرد در ارزشیابی مقاله ها، مهمترین دستاورد کنفرانس اول
چشمه سهرابی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره برگزاری نخستین دوره کنفرانس ملی سنجش و ارزشیابی علم در سال 93 در دانشگاه اصفهان و دستاوردهای آن گفت: این گردهمایی علمی دستاوردهای زیادی بهمراه داشت که مهمترین آن، تغییر نگرش و رویکرد در ارزشیابی مقاله هاست.
وی افزود: اکنون در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کمیسیون ارزیابی پژوهش در کمیته نظارت و ارزیابی تشکیل شده و به کار ارزشیابی مقاله ها می پردازد.
وی انتشار سه کتاب شامل مجموعه مقاله ها و مباحث مطرح شده در کنفرانس اول، آگاهی جامعه نسبت به موضوع ارزیابی علم و پژوهش و حرکت از مرحله کمی گرایی به سمت ارزشیابی پژوهش و مقاله، ایجاد زمینه های تحقیقاتی خوب برای پژوهشگران از جمله در مباحثی مانند ارزیابی جشنواره ها و جوایز علمی و ارزیابی پژوهانه را از دیگر دستاوردهای نخستین کنفرانس ملی سنجش علم عنوان کرد.
دبیر کنفرانس ملی سنجش علم همچنین گفت: برگزاری این کنفرانس ما را وادار کرد تا به دنبال تجربه دیگر کشورها در زمینه ارزیابی پژوهش برویم.
چشمه سهرابی افزود: در همین راستا در دومین کنفرانس سنجش علم، نشست ویژه ای برای بررسی تجربه کشورهای آلمان، فرانسه، انگلیس و استرالیا با حضور استادان این کشورها برای ارزیابی تطبیقی برگزار خواهد شد.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کنفرانس ملی سنجش و ارزشیابی علم می توانند به پایگاه اینترنتی ses2016.ir مراجعه کنند.
ت/3011/ خبرنگار: آسیه معینی** انتشار: سلطانمرادی
کانال اطلاع رسانی : https://telegram.me/esfahanirna

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.