مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: آزمایش های تخصصی که در آزمایشگاه علت یابی حریق و بازرسی فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان روی پسماندهای انفجار و حریق روز گذشته خودروی پژو 405 انجام شد، انتشار گازسی ان جی در خودرو و رسیدن انرژی لازم به آن برای تولید جرقه را از دلایل انفجار اولیه این خودرو اعلام می کند.
محمد شریعتی با بیان اینکه یکی از عوامل سوختن و انفجار، رسیدن اکسیژن و نیز شعله یا انرژی لازم برای تولید حریق است افزود: با توجه به اینکه این خودرو در حال حرکت در مسیر بزرگراه بوده اکسیژن لازم برای اختلاط با گاز تامین شده است.
وی همچنین ادامه داد: فندک، روشن کردن چراغ خودرو و یا حتی استفاده از اسپری خوشبوکننده در داخل خودرو نیز می تواند انرژی و جرقه لازم را برای انفجاری به این وسعت و به دنبال آن حریق را ایجاد کند.
به گزارش ایرنا ساعت 11 و 58 دقیقه روز چهارشنبه یک خودروی سواری پژو GLX 405 در حین حرکت و بدون برخورد به هیچ نوع مانعی، در بزرگراه اقارب پرست شهر اصفهان دچار انفجار و حریق شد که در جریان این حادثه یک مرد و یک زن جان باختند و راننده خودرو که به بیرون ماشین پرت شده بود دچار سوختگی 30 درصدی از ناحیه سر و گردن و کتف شد.
این خودروی سواری به شماره پلاک انتظامی ایران 93 با سه سرنشین در حال حرکت در بزرگراه شهید اقارب پرست به سمت بزرگراه شهید میثمی واقع در حلقه سوم ترافیکی شهر اصفهان بود که دچار این سانحه شد.
گ/ 7135/ 6022 ** خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون * انتشار: عمادی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.