به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، فریدون اله یاری در حاشیه نشست کمیته اجرائی چهارمین کنگره علمی تاریخ معماری و شهرسازی ایران افزود: تمام تلاش خود را به کار می بریم تا این کنگره در شأن میراث فرهنگی و تاریخ والای دیار نصف جهان برگزار شود.
وی اظهار کرد: در این نشست بیش از 24 نفر از اساتید عالی مرتبه دانشگاه های معتبر در کشور در حوزه های معماری، شهر سازی، تاریخ و فرهنگ تمدن ایران در قالب کمیته علمی، بیش از 70مقاله برگزیده ارسال شده به این همایش را داوری خواهند کرد.
اله یاری تأکید کرد: در این نشست که به مدت 2 روز به طول خواهد انجامید تلاش خواهیم کرد تا ضمن یاد آوری تاریخ کهن اصفهان، به میراث ارزشمندی که نیاکان خدا جویمان برایمان به یادگار گذاشته اند پرداخته و از آن طریق به نقشه راه مناسبی جهت شناخت آینده این شهر تاریخی و تحویل میراث کهن فرهنگی فلات مرکزی ایران به نسل های آینده دست یابیم.
مدیر کل میراث فرهنگی استان در ادامه بیان کرد: بر همین اساس با توافقات به عمل آمده با پایگاه اسنادی جهان اسلام، مقالات برگزیده این کنگره علمی از درجه علمی 'isc' برخودار خواهند شد.
به گزارش ایرنا، درجه علمی 'isc' برگرفته شده از نظام اسنادی علوم کشور های اسلامی است که برای اولین بار در ایران و توسط مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در شهر شیراز ایجاد شده است، این پایگاه سومین پایگاه اسنادی علوم جهان است که 57 کشور اسلامی عضو آن هستند.
چهارمین کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی ایران در استان اصفهان با مشارکت گسترده مجامع علمی و سازمانها و نهادهای دولتی و عمومی چهارم و پنجم بهمن‌ماه سال جاری در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.
این کنگره در هشت محور شامل، حوزه‌های فرهنگی- طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان‌شناسی، معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث‌فرهنگی ناملموس و راه‌های فرهنگی و عناصر وابسته برگزار می شود.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار : عمادی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.