به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی ، اصغر سلیمی شامگاه سه شنبه در جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: جاده سمیرم به یاسوج در حوزه ترانزیت و شریانی مرکز کشور واقع شده و مسیر اصلی دسترسی به استان های جنوبی و خلیج فارس از مرکز کشور است.
به گفته وی اگر این جاده چهار خطه شود شاهد رونق دیگر بخش های اقتصادی و گردشگری و حتی صنعتی در مناطق حاشیه ترددی در این محور نیز خواهیم بود.
وی تکمیل طرح نیمه تمام روستای شهید سمیرم به دزکرد اقلید فارس را دیگر طرح مهم حوزه راه سمیرم عنوان کرد و گفت: این جاده نیز حدود 10 سال است نیمه کاره رها شده و آسفالت اولیه آن نیز به طور کامل از بین رفته است.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس همچنین تکمیل و تعریض جاده ونک و مسیر شمس آباد به استان همجوار(چهارمحال و بختیاری) را نیز از جمله طرح های نیمه کاره و مهم حوزه راه بیان کرد و خواستار اجرای ادامه این طرح ها شد.
وزیر راه و شهرسازی هم در این نشست اظهار کرد: مردم این منطقه نیازمند خدمات بهتری در این بخش هستند.
عباس احمد آخوندی تاکید کرد: تمام موارد مطرح شده توسط نماینده مردم شریف سمیرم را محق دانسته و دستورات لازم برای تحقق و اجرای این پروژه ها را خواهد داد.
جلسه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با وزیر راه در با حضور مدیر کل راه و شهرسازی، مدیرکل راهداری و امور حمل و نقل جاده ای استان اصفهان به همراه تعدادی از مسئولان شهرستان سمیرم در دفتر وزیرراه و شهرسازی برگزار شد.
شهرستان کوهستانی و سردسیر سمیرم دارای 40 کیلومتر بزرگراه، 73 کیلومتر راه اصلی، 125 کیلومتر راه فرعی و 403 کیلومتر راه روستایی است.
این شهرستان رتبه دوم راه های همسنگ و رتبه سوم راه های روستایی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.
سمیرم در فاصله 170 کیلومتری شمال یاسوج و 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
7147/ت / 6022 خبرنگار: محمود افشاری - انتشار : عمادی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.