رئیس دانشگاه اصفهان روز پنجشنبه به ایرنا گفت: این رشته به عنوان یک رشته جامع شامل مجموعه ای از دروس رایانه، فناوری اطلاعات، روان شناسی، جامعه شناسی، هنر، مدیریت و اقتصاد ارائه خواهد شد.
هوشنگ طالبی هدف از راه اندازی این رشته در مقطع کارشناسی را تربیت نیروی متخصص در زمینه توسعه بازی های جدید مبتنی بر رایانه و تلفن همراه و در مقطع کارشناسی ارشد را توسعه مطالعه و پژوهش ها در زمینه تحلیل بازی های رایانه ای و تقویت زیر ساخت های تولید بازی های آموزشی و درمانی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه این رشته در ادامه سیاست های دانشگاه اصفهان در زمینه توسعه بسترهای آموزش، پژوهش و کارآفرینی در حوزه بازی های رایانه ای و افزایش ظرفیت تولید محتوای دیجیتال، راه اندازی می شود، گفت: دانش آموختگان این رشته می توانند در بخش های مختلف از جمله استودیوهای بازی سازی مشغول به کار شوند.
طالبی اظهار کرد: دانشگاه اصفهان مجموعه ای غنی از گروه های آموزشی مرتبط با تولید بازی های رایانه ای مانند مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، روانشناسی، جامعه شناسی، علوم تربیتی، مدیریت و اقتصاد و همچنین تعامل خوبی با دانشگاه هنر اصفهان دارد.
وی با اشاره به برگزاری نخستین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای در سال 94 در دانشگاه اصفهان گفت:نبود پژوهش های سازمان یافته و کمبود متخصصان در زمینه تولید بازی های رایانه ای، دانشگاه اصفهان را بر آن داشت تا با راه اندازی مرکز تخصصی و دبیرخانه دائم کنفرانس بازی های رایانه ای در زمینه تربیت متخصصان و سازمان دهی پژوهش های پراکنده، گامی رو به جلو بردارد.
رئیس دانشگاه اصفهان اظهار امیدواری کرد با حمایت نهادهای بالا دستی از مرکز تخصصی بازی های رایانه ای و راه اندازی رشته بازی های رایانه ای، دانشکده بازی های رایانه ای به زودی در دانشگاه اصفهان راه اندازی شود.
دبیر کنفرانس ملی بازی های رایانه ای نیز روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: جزئیات مربوط به رشته بازی های رایانه ای مانند زمان و تعداد پذیرش دانشجو در ستاد برنامه ریزی درسی و توسعه رشته های دانشگاه اصفهان در حال بررسی است.
جواد راستی با بیان اینکه پیش از این، یک رشته در زمینه بازی های رایانه ای در مقطع کارشناسی ارشد در زیر مجموعه های رشته های هنر تعریف شده بود، اظهار کرد: اما رشته ای که در دانشگاه اصفهان ایجاد خواهد شد، جامع و دارای همه ابعاد مربوط به آن از نظر فنی، هنری، اجتماعی و اقتصادی است.
راستی با بیان اینکه این رشته در مقطع کارشناسی، نخستین بار در کشور در دانشگاه اصفهان راه اندازی می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رشته بازی های رایانه ای، بین رشته ای است، یک دانشکده مخصوص برای آن باید ایجاد شود.
نخستین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای بهمن پارسال در دانشگاه اصفهان برگزار شد و دومین دوره آن 27 تا 29 بهمن امسال در همین دانشگاه برگزار می شود.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
کانال اطلاع رسانی : https://telegram.me/esfahanirna

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.