محمد زینلی پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: برغم شرایط سخت اقتصادی ناشی از اعمال تحریم‌های ظالمانه و مشکلات ایجاد شده در زمینه سرمایه‌گذاری در کشورمان، در هشت ماه گذشته، مجوز بیش از ۷۳۰ طرح توسعه‌ای و تاسیسی ایجادی توسط معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صمت استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد رشد نشان می‌دهد. 

وی میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای این تعداد طرح را ۵۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است. 

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) اصفهان، ظرفیت اشتغالزایی ۷۳۰ طرح توسعه‌ای و تاسیسی ایجادی که امسال مجوز اجرای آنها صادر شد ۱۵ هزار نفر بیان کرد و افزود: آمار اشتغالزایی این طرح‌ها نسبت به طرح‌های صادر شده در مدت مشابه سال گذشته هفت درصد رشد دارد. 

وی اضافه کرد: بیشتر این طرح‌ها در بخش‌های غیرفلزی، نساجی، شیمیایی، فلزات اساسی و صنایع غذایی است. 

زینلی‌پور، هدفگذاری سازمان صمت را فراهم‌کردن زمینه بهره‌برداری هرچه سریعتر طرح‌های صنعتی با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد اعلام کرد و افزود: تعداد این طرح‌ها ۹۹۵ طرح با اعتبار  ۷۵ هزار میلیارد ریال است که با بهره‌برداری از آنها زمینه اشتغال ۴۲ هزار نفر در استان اصفهان فراهم خواهد شد. 

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این طرح‌ها تا نیمه دوم سال آینده(۱۳۹۹) به بهره‌برداری برسد. 

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور به شمار می‌آید.

       

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.