مارچلو نوتریانی شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از کویر مرنجاب آران‌وبیدگل در گفت‌وگو با ایرنا افزود: جاذبه‌های طبیعی این منطقه شگفت‌انگیز و خیره‌کننده و از سویی درگیر مشکلات گوناگون و کمبود زیرساخت‌های لازم برای میزبانی از گردشگران است.

وی بیان کرد: باید فعالان، صاحب‌نظران و مدیران حوزه گردشگری در نشست‌های گوناگون در مورد رونق گردشگری و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در منطقه مرنجاب هم‌فکری و ایده‌پردازی کنند تا این کویر زیبا به جایگاه واقعی خود در گردشگری جهان برسد.

کارشناس ارشد سازمان جهانی گردشگری تاکید کرد: ضروری است که زباله‌ها و سایر مواد غیرقابل بازیافت در منطقه مرنجاب مدیریت شود تا چهره این منطقه را زشت نکند و به جای آن از مواد قابل بازیافتی که جذب طبیعت می‌شود، استفاده کنند.

وی همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت جامعه محلی در مدیریت گردشگری منطقه مرنجاب تاکید و اضافه کرد: ورود جامعه محلی به گردشگری، موجب تقویت این صنعت در کویر خواهد شد.

نوتریانی اضافه کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا جاذبه‌های گردشگری منطقه مرنجاب به جهان شناسانده شود که در این زمینه تلاش خود را برای تبلیغ بیشتر انجام خواهم داد.

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران‌وبیدگل یکی از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می‌شود.

مرنجاب در شمال شهرستان آران‌وبیدگل از توابع استان اصفهان، با برخورداری از ظرفیت فعالیت‌هایی مانند کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری، اسکی روی شن و ماسه سالانه میزبان ده‌ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی است.

سازمان جهانی گردشگری به اختصار (UNWTO) مستقر در شهر مادرید، اسپانیا، یکی از نمایندگی‌های سازمان ملل متحد است که در رابطه با امور جهان‌گردی تحقیق می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.