هوشنگ طالبی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با تبریک فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو اظهارداشت: با بررسی سیر تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشورمان می‌بینیم که دانشجویان با حس مسئولیتی که در مباحث گوناگون دارند نقش بی‌بدیل و موثری ایفا کرده‌اند.

وی با بیان این که دانشگاه کانون تربیت مدیران و مسوولان در جامعه به شمار می‌رود، ادامه داد: ارتقای هرچه بیشتر و برنامه‌ریزی بهتر در آموزش عالی سبب می‌شود که دانش آموختگان پس از ورود به بازار کار، منابع نیروی انسانی کارآمد و متخصص باشند.

رییس دانشگاه اصفهان اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های درسی و رشته‌ای در دانشگاه‌ها باید متناسب با نیاز جامعه باشد و در این راستا هرچه موثرتر عمل کنیم به سود هموطنان خواهد بود.

طالبی به اهمیت مهارت‌آموزی در مراکز آموزش عالی اشاره و خاطرنشان کرد: این امر سبب تبدیل فارغ‌التحصیلان به کارآفرینان به عنوان یکی از نیازهای اساسی کشورمان خواهد شد، زیرا کارآفرینی سبب توسعه می‌شود و اشتغال‌زایی برای فرد و دیگران را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: موضوع اشتغال امروز مهم‌ترین دغدغه در بین دانشجویان است و بر همین اساس باید سعی شود اشتغال‌زایی و اشتغال‌آفرینی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که دانشجویان به مناسبت روز دانشجو ویژه برنامه‌هایی در دانشگاه اصفهان برگزار می‌کنند، گفت: به برنامه‌هایی که تشکل‌های دانشجویی این مجموعه درخواست دادند، مجوز دادیم که شماری از آن در هفته گذشته و تعدادی در این هفته برگزار می‌شود.

۱۶ آذر روز دانشجو نام گرفت این روز، به یاد سه دانشجو که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.

دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور به شمار می‌رود.
این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه‌های منتخب ایران در طرح تبدیل به یکی از پنج دانشگاه برتر کشور در تراز بین‌المللی انتخاب شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.