مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به کاهش میانگین آلودگی هوا در اصفهان مشکلی برای برگزاری مسابقه فوتبال وجود ندارد.

منصور شیشه فروش افزود: این بازی بعداز ظهر امروز در اصفهان طبق برنامه از پیش تعیین شده برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام مرکز پایش کنترل کیفی هوای اداره‌کل محیط زیست استان اصفهان، میانگین شاخص کیفی هوا تا ظهر امروز عدد۱۰۲را نشان می‌دهد که بیانگر وضعیت ناسالم هوای اصفهان و شهرستان‌های صنعتی دیگر برای گروههای حساس است.

شاخص کیفی هوا(Air Quality Index)، معیاری است که غلظت ترکیب‌های مختلف آلاینده موجود در هوا مانند مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیب‌های نیتروژن‌دار، ازون و ذره‌های معلق(کوچک‌تر از ۱۰ و ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک به شمار می‌آید.

دیدار تیم‌های سپاهان اصفهان و استقلال تهران از هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال کشور از ساعت ۱۵ امروز (شنبه) در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.