محسن صالحی‌نیا روز پنجشنبه در نشستی با صنعتگران شهرستان سمیرم گفت: این اعتبار به منظور توسعه زیرساخت‌های صنعتی به ویژه در شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی موجود و جدید هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: افزون بر نیمی از این اعتبار برای ساخت و ساز و تکمیل زیرساخت‌های منطقه صنعتی بخش پادنای بزرگ سمیرم اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادآور شد: مراحل نخست عملیات ساخت منطقه صنعتی پادنای سمیرم آغاز و در شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان نیز مجوزهای لازم برای فعالیت آن صادر شده است.

وی با اشاره به تکمیل بخش زیادی از این منطقه صنعتی در پنج ماه آینده افزود: ۱۲ واحد صنعتی در این محل استقرار خواهند یافت.

صالحی‌نیا اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت را آماده کردن زیرساخت‌ها عنوان کرد و از مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان خواست تا شهرستان سمیرم را در تامین زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز، ویژه ببینند.

وی دستور وزیر صمت برای تسهیل شرایط صنعتگران در مناطق کمتر توسعه یافته را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: سمیرم شهرستانی کشاورزی و گردشگری است و صنایع مستقر در این منطقه نیز باید در این بخش‌ها فعال شوند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه یادآور شد: احیای یک‌هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی برای سال‌جاری پیش‌بینی شده که به عنوان یکی از هفت برنامه محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت بخش قابل توجهی از آن محقق شده است.

وی افزود: ۹۵ درصد واحدهای فعال در شهرک‌های صنعتی کوچک مستقر هستند و این سازمان به عنوان مجموعه‌ای تخصصی، به صورت ویژه در قالب برنامه‌ها و افزایش توانمندی کیفی‌سازی از آنها حمایت می‌کند.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در سفری یک‌روزه به سمیرم برای بررسی مسایل و مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از ناحیه‌ها و منطقه‌های صنعتی هست، سمیرم و پادنا واقع در جنوب این شهرستان دیدن کرد.

شهرستان ۱۰۰ هزار نفری سمیرم با حدود ۴۰ واحد صنعتی فعال در فاصله نزدیک به ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.