حجت‌الله علی‌عسگریان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به ورود موج ناپایدار ضعیف در روز جمعه و همچنین اواسط هفته آینده، میزان آلودگی هوا به‌شدت چند روز گذشته نخواهد بود.

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه چهارم و پنجم آذر با میزان ۱۶۱ و ۱۵۴(AQI) در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار داشت بطوریکه مدارس اصفهان را به تعطیلی کشاند.

کارشناس مسئول پیش‌بینی هواشناسی اصفهان با بیان اینکه ورود موج ناپایدار در روز جمعه باعث کاهش پایداری هوا و انباشت آلاینده‌ها می‌شود، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود روز یکشنبه هفته آینده، غبار محلی در مرکز استان داشته باشیم و از اواسط هفته، ورود موج ناپایدار به استان باعث از بین رفتن شرایط آلودگی شدید هوا شود.

علی‌عسگریان اضافه کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود که دمای هوای استان در هفته آینده روند کاهشی نداشته باشد.

وی با بیان‌اینکه آلودگی هوا تا فردا پنجشنبه در مناطق مرکزی استان از جمله کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی به‌دلیل پایداری و سکون نسبی هوا وجود دارد، تصریح کرد: این آلودگی به حالت غبار محلی و ناسالم برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس با اشاره به افزایش یک تا دو درجه دمای هوا در استان تا ۲۴ ساعت آینده گفت: گرمترین نقطه استان تا ظهر فردا، چوپانان با ۱۸ درجه و سردترین نقطه تا صبح فردا، بویین میاندشت با هفت درجه زیر صفر پیش‌بینی می‌شود.

وی، بیشترین و کمترین دمای کلانشهر اصفهان را ۱۶ و صفر درجه سانتی‌گراد اعلام و اضافه کرد: هوای این شهر برای فردا ‌پنجشنبه، قسمتی ابری، غبارآلود و گاهی وزش باد ملایم و در روز جمعه، قسمتی ابری و غبار محلی و گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی خواهد شد.

مرکز پایش کنترل کیفی هوای اداره‌کل محیط زیست استان اصفهان، میانگین شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان تا ظهر امروز چهارشنبه را عدد ۱۴۵ اعلام کرد که بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

شاخص‌ کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک به شمار می‌آید.

مدرسه‌های اصفهان و ۱۰ شهرستان دیگر استان روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پنجم و ششم آذر امسال به‌دلیل افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌های موجود در هوا تعطیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.