به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس استان اصفهان، سرهنگ جواد درستکار اظهار داشت: پلیس فتای استان طی اطلاعیه ای در خصوص استفاده از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای غیر قانونی مانند صیغه یاب و ماهواره جیبی و ...به شهروندان هشدار داده است.

وی افزود: در این اطلاعیه آمده است در هنگام نصب این نوع نرم افزارها از همان ابتدا اجازه دسترسی به تمامی اطلاعات گوشی را از کاربر می‌گیرند و امکان خطر سرقت اطلاعات کاربر وجود دارد، بنابراین کاربران در زمان نصب این اپلیکیشن ها توجه داشته باشند، درخواست هایی مبنی بر دسترسی به دیتای موجود در گوشی، فایل‌ها و موقعیت مکانی کاربر به او ارسال می‌شود که با تایید این درخواست‌ها، سازنده اپلیکیشن امکان دسترسی به این اطلاعات را خواهند داشت.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان گفت: شهروندان دقت داشته باشند در مواجهه با تبلیغات و آگهی‌های جذاب و وسوسه‌انگیز، کمی حساس‌تر بوده و با دقت بیشتری در این فضا فعالیت کرده و به راحتی فریب نخورند.

این مقام انتظامی ادامه داد: همچنین اپلیکیشن های بانکی را از بانک مربوطه و یا از مارکت‌های معتبر دریافت کنند، و از دانلودکردن برنامه‌هایی که در کانال‌ها و گروه‌های مختلف ارائه ‌شده و یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم می‌باشد خودداری کنند.

سرهنگ درستکار گفت: کلاهبرداران سایبری با استفاده از شیوه‌های مهندسی اجتماعی به‌صورت تلفنی، پیامکی و یا بارگزاری محتوای جذاب در کانال‌ها و گروه‌های مختلف، سعی دارند اعتماد کاربران را به خود جلب کرده و در ادامه از آنان کلاهبرداری کنند که لازم است شهروندان در این خصوص هوشیاری بیشتری داشته باشند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1297444
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.