زهره میردامادیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک نوبته‌شدن، افزودن یک کلاس به مقطع ابتدایی و تراکم جمعیت دانش‌آموزی در بسیاری از مناطق و نواحی آموزش و پرورش، بیانگر آن است که باید بیش از پیش به امر مدرسه‌سازی تاکید داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بر این اساس توسعه مدارس یک نیاز همیشگی و همگانی است که فقط با تلاش و همت خیرین  و یا با مشارکت آنها امکانپذیر است.

وی با اشاره به این که در مدت ۲۰ سال گذشته بیش از یکهزار واحد آموزشی توسط خیران مدرسه ساز استان احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت، افزود: نهضت مدرسه‌سازی همچنان پویا و پابرجاست.

رییس هیات مدیره مجمع خیران مدرسه ساز اصفهان ادامه داد: یکی از نشانه‌های توسعه پایدار در هر کشور، نیروی انسانی آن است و مدرسه دورانی طلایی زندگی هر انسان و مکتب انسان ساز است.

میردامادیان اظهارداشت: بر این اساس تجهیز، بهسازی و نوسازی مدارس برای تأمین بهترین مکان برای تعلیم و تعلم و پرورش نیروی انسانی، از بزرگترین اقدامات فرهنگی است.

رییس هیات مدیره مجمع خیران مدرسه ‌ساز استان اصفهان با بیان این که با قدم‌های مثبتی که خیرین برداشته‌اند استان در زمینه مدرسه‌سازی در جایگاه سوم کشور قرار گرفت، خاطرنشان کرد: خیران مدرسه‌ساز در بهبود وضعیت فضاهای آموزشی نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند و بار بزرگی از مشکلات آموزش و پرورش را با دستان خود بر می‌دارند.

میردامادیان با اشاره به اینکه فضا و تجهیزات یکی از حوزه‌های مهم در بین نهادها و نهادهای آموزش و پرورش گفت: انسان‌ها به آموزش و پرورش نیاز دارند و فضاهای آموزشی یکی از نیازهای موثر در بحث آموزش و یادگیری است که می‌تواند در خلاقیت‌ها، شکوفایی و پیشرفت دانش‌آموزان تاثیر داشته باشد.

به گفته وی خیران افراد توانمند جامعه در عرصه کمک به تعلیم و تربیت هستند و  همواره دغدغه آموزش نسل آینده را دارند.

مجمع خیران مدرسه ساز استان اصفهان در سال ۱۳۷۸ به منظور جذب هر چه بیشتر خیرین و ساماندهی کمک‌های مردم در حوزه مدرسه سازی تشکیل شد.
این مجمع با ۸۰۰ عضو در ۱۶ شهرستان استان که بیش از ۲۵ درصد جمعیت آن را بانوان تشکیل می‌دهد یکی از فعال ترین مجموعه‌های خیران اصفهان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.