احمد تمیزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بسیاری از مسائل و مشکلی که از سوی مشترکان اینترنت پرسرعت مطرح می‌شود به دلیل بی‌توجهی به این ۲ عامل است در حالی که می‌توان با اتخاذ برخی راهکارها، سرعت و کیفیت اینترنت را بهبود داد.

وی با بیان اینکه پهنای باند اینترنت پرسرعت بر روی بستر سیم مسی و خط تلفن ثابت به مشترکان واگذار می‌شود، اظهار داشت: هرچه میزان پهنای باند و بعد مسافت تا مرکز مخابراتی بیشتر باشد احتمال پارازیت (اختلال در صدا) نیز بیشتر است.

تمیزی با تاکید بر اینکه این مشکل برای سرویس فیبرنوری تا درب منزل (FTTH) وجود ندارد، تصریح کرد: به همین دلیل به مشترکانی که مکان استقرار آنها تا مراکز مخابراتی فاصله دارد مانند شهرک‌های صنعتی، توصیه می‌شود که از این سرویس استفاده کنند.

وی به مشترکان خانگی نیز توصیه کرد که از دستگاه اسپلیتر برای جلوگیری از اختلال صدا روی سرعت و کیفیت اینترنت استفاده کنند و گفت: این دستگاه با قیمت پایین در بازار موجود است و باید قبل از مودم به سیم تلفن متصل شود.

این کارشناس با اشاره به اینکه اسپلیتر، نویز را از دیتا جدا می کند، اضافه کرد: نویز همچنین می‌تواند باعث قطعی مداوم اینترنت شود و اگر مشترکان دچار این مشکل هستند باید به این موضوع توجه کنند.

وی درباره مشترکانی که در مکان‌های اداری و تجاری از اینترنت پرسرعت استفاده می کنند، توضیح داد: به طور معمول در این مکان‌ها چند گوشی به یک خط تلفن متصل می‌شود به همین دلیل بهتر است برای جلوگیری از اختلال نویز، دستگاه اسپلیتر قبل از هر گوشی تلفن قرار گیرد.

تمیزی با بیان اینکه تلفن های بی‌سیم دارای اثر نویز بیشتری هستند، خاطرنشان کرد: اگر خط تلفن در اداره‌ای، سانترال شده لازم است دستگاه اسپلیتر قبل از سانترال قرار گیرد.

سانترال به سیستم تلفنی گفته می‌شود که توسط آن می‌توان چند خط شهری و داخلی را با یک عدد تلفن کنترل کرد. 

وی درباره واحدها و شهرک‌های صنعتی نیز گفت: در این مکان‌ها با توجه به استفاده از سیستم‌های برق فشار قوی و تاثیر شدید آنها بر روی خطوط تلفن و دیتا، بهتر است از روکش مخصوص (شیلد) برای خطوط تلفن و از دستگاه اسپلیتر قبل از مودم استفاده شود تا تاثیر شبکه برق کاهش یابد.

تمیزی ادامه داد: همچنین در واحدهای صنعتی توصیه می‌شود که مودم‌ها تا جای ممکن دور از سیستم های برق و در محفظه های فلزی قرار گیرد تا اثر نویز موتورهای صنعتی، کاهش یابد.

این کارشناس تاکید کرد: به مشترکان خانگی و اداری نیز توصیه می‌شود که مسیر تلفن‌های خود را از کابل‌های برق جدا و از روکش مخصوص (شیلد) برای سیم‌های تلفن استفاده کنند.

وی درباره امنیت مودم خاطرنشان کرد: به مشترکان اینترنت تاکید می‌شود که دستگاه مودم خود را به درستی تنظیم و برای آن رمز عبور انتخاب کنند تا از هرگونه سوء استفاده جلوگیری شود.

به گفته وی، در صورت هک شدن مودم، علاوه بر مسائل مالی ممکن است سوء استفاده های دیگری از آن صورت گیرد که جبران ناپذیر باشد به همین دلیل مشترکان باید همه مسائل امنیتی درباره این دستگاه را در نظر بگیرند.

تمیزی اضافه کرد: بهتر است مشترکان هرگاه از اینترنت استفاده نمی کنند یا در خانه نیستند، دستگاه مودم را خاموش کنند. 

استان اصفهان حدود ۶۰۰ هزار مشترک اینترنت پرسرعت  (ADSL) و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.