حمیدرضا امیرخانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: چهار هزار و ۲۷۳ واحد مسکن ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و یکهزار و ۹۴۰ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به متقاضیان داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن هنوز در استان آغاز نشد، ادامه داد: سهم اصفهان از طرح یاد شده ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد مسکونی یعنی حدود ۱۵ درصد از سهم کل کشور است که ۲۹ هزار و ۲۸۰ واحد از این تعداد، توسط راه و شهرسازی، بنیاد مسکن استان و یا در بافت‌های فرسوده احداث خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان تصریح کرد: تاکنون شش هزار و ۹۸۷ واحد مسکونی مسکن ملی برای اقشار ویژه از جمله ایثارگران، خانواده‌های ۲ معلول و در قالب خیرین مسکن‌ساز پیش‌بینی شد که یکهزار و ۷۹۳ واحد آن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و پنج هزار و ۱۹۴ واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت احداث می‌شود.

وی احداث ۲۹ هزار و ۲۸۰ واحد مسکن ملی در استان را ضروری دانست و اظهارداشت: از این میزان، سه هزار و ۸۸۸ واحد مسکونی به صورت مشارکتی، یکهزار و ۴۸ واحد در پروژه‌های بنیاد مسکن در اراضی ملکی، ۱۶ هزار و ۵۴۵ واحد مسکونی در قالب تسهیلات، ۶۱۲ واحد در قالب تکمیل واحدهای نیمه تمام، ۲۰۰ واحد بصورت واگذاری در قالب سایر تفاهم‌نامه‌ها و شش هزار و ۹۸۷ واحد در قالب تامین زمین اقشار ویژه اجرایی خواهد شد.

امیرخانی تکمیل واحدهای نیمه‌تمام خریداری شده را مربوط به شهرهای آران و بیدگل، نطنز و سمیرم برشمرد و یادآورشد: واحدهای مسکونی طرح مسکن ملی استان اصفهان به صورت آپارتمان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: تولید مسکن مشارکتی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲ هزار و ۵۴۰ واحد و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت یکهزار و ۳۴۸ واحد مسکونی است.

وی بیان کرد: شهرهای بهارستان، مجلسی و فولادشهر برای ساخت مسکن ملی در نظر گرفته‌ شد که براساس تقاضا و پس از بررسی میزان توانایی دستگاه‌های خدماتی استان برای ارائه خدمات برق، آب و گاز در این شهرها، برای تعداد واحدهای مسکونی پیش‌بینی‌های لازم به عمل خواهد آمد.

در قالب طرح اقدام ملی قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک احداث خواهد شد.

متاهل و سرپرست خانوار بودن، سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، توانایی پرداخت اقساط، توانایی تامین هزینه ساخت و نیز فاقد مالکیت مسکونی از سال ۱۳۸۴ به بعد از جمله شرایط مورد نیاز برای متقاضیان دریافت مسکن ملی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.