حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین بلک روز سه‌شنبه در نشست  خبری با اشاره به برگزاری خوب و مناسب چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم در اصفهان افزود: در مجموع ۴۵ موقوفه داریم که سرمایه‌های این نهاد هستند و اشتغال ایجاد کرده‌اند.

وی یکی از موضوعات مهم اکنون، مسائل اقتصادی است که آسیب‌های اجتماعی را در پیش‌روی ما قرار داده است، اظهارداشت: حدود ۹ تا ۱۰ هزار هکتار زمین این استان وقف شدند و بسترهای برای توسعه و رونق کشاورزی و محصولات موردنیاز برای افراد نیازمند شد که ارزشمند و خالص و بی‌منت است.
وی تصریح کرد: در این زمینه هر یک یا 2 هکتار زمین تامین کننده چهار تا پنج شغل و چیزی حدود چهل تا پنجاه هزار شاغل مستقیم است.
به گفته وی اگر در کنار اداره اوقاف سایر دستگاه های تخصصی قرار گیرند از زمین و آب می‌شود بهره‌برداری کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان با بیان اینکه یکی دیگر آسیب‌های اجتماعی نبود و تامین مسکن مردم است، گفت: در این زمینه می‌شود نقش داشته باشیم و در زمان حاضر حدود چهار هزار واحد مسکونی داریم که در بسترهای وقفی هستند و روند ساخت زمین موردنیاز  با بهای کم تامین می‌شود.
بلک اضافهکرد: فعالیت‌های دامداری، کشاورزی، گلخانه ای  قابل توجهی داریم و در این زمینه برای خدمت‌رسانی به نیت واقف و مردم تلاش خواهیم کرد.
وی ادامه داد: همچنین در بخش بهداشت و درمان ۴۹ مرکز در قالب بیمارستان درمانگاه و سایر در اختیار مردم هستند.
وی گفت : حدود 800 نیاز در مسیر وقف در استان اصفهان شناسایی شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان افزود: موقوفات فاقد سند استان باید سند زده شود که دو هزار فقره است که برای سنددار کردن آنها 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

در پایان این نشست شماری از خبرنگاران فعال مسابقات قرآن یادشده تجلیل شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.