مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این تعداد، تاکنون طرح هادی ۷۰۵ روستای بالای ۲۰ خانوار با حدود ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی اجرا شده است.

غلامحسین خانی افزود: سال گذشته ۴۴۷ میلیارد ریال برای تهیه و اجرای این طرح‌ها از محل اعتبارات استانی و ملی به تصویب رسید که تا پایان شهریور سالجاری ۲۸۷ میلیارد ریال آن تخصیص یافت و در ۳۶۵ روستای استان هزینه شد.

وی افزود: این طرح برای ۹۱۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تهیه شده و برای هشت روستا در حال تهیه است و قابلیت اجرای آن در ۱۶ روستای اصفهان وجود ندارد.

مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان با اشاره به اینکه طرح هادی ۴۹۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان نیازمند بازنگری است، گفت: ۳۱ میلیارد و ۷۰۶ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی استانی و ملی برای تهیه و بازنگری طرح هادی روستاهای استان در سالجاری هزینه شده است.

به گفته وی، همچنین در سالجاری برای اجرای این طرح در ۲۰۱ روستا ۲۹۰ میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال هزینه شده است.

خانی تاکید کرد: طرح هادی روستایی از جمله اقدامات موثر دولت در توسعه و عمران زیربنایی روستاها و کاهش مهاجرت به شهرهاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده‌راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل‌بند، آماده‌سازی اراضی پیش‌بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام می‌شود.

این مقام بنیاد مسکن استان خاطرنشان کرد: طرح هادی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات، تجهیزات عمومی روستایی اجرا می‌شود.

خانی، اصلاح و بازگشایی معابر، جدول‌گذاری، آسفالت و سنگ فرش معابر، ساماندهی فضای سبز و ایجاد محل بازی کودکان را از دیگر اهداف اجرای طرح هادی روستایی ذکر کرد.

وی تصریح کرد: طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی هم برای ۱۲۱ روستا در ۱۸ دهستان تهیه و مصوب شده است.

خانی با اشاره به صدور اسناد مالکیت در استان اصفهان گفت: تاکنون ۲۳۶ هزار و ۹۳۰ برگ سند مالکیت املاک برای ۲۱۲ هزار و ۹۱۳ واحد مسکونی روستایی و شهری صادر شده است.

وی تعداد اسناد صاد شده در ۶ ماه اول امسال را  چهار هزار و ۱۲۴ برگ برای سه هزار و ۷۹۵ واحد مسکونی شهری و روستایی اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان ادامه داد: علاوه بر این، طرح‌های دیگری از جمله تهیه طرح‌های بافت با ارزش روستایی و روستاهای هدف گردشگری هم در استان وجود دارد که طرح بهسازی بافت با ارزش روستاهای 'خشوئیه' و 'وانشان' و طرح روستای هدف گردشگری 'خفر'، اجرا و طرح گردشگری برای روستاهای 'قورتان'، 'بلان' و 'دماب' تهیه شده است.

استان اصفهان با پنج میلیون و ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از یکهزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت حدود ۶۰۰ هزار نفر است.
۹۳۵ روستای اصفهان بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.