محمد خدادی روز یکشنبه در نشست با مدیران مسئول روزنامه‌ها و مطبوعات استان اصفهان اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری در حالی مسئولیت معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برعهده گرفتم که پنج ماه قبل از آن کاغذ مورد نیاز مطبوعات وارد نشده و در این پیوند واردات این کالا با ارز نیمایی متوقف شده بود و همه چیز در بلاتکلیفی قرار داشت. 

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های جدی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه‌های گذشته تامین کاغذ مورد نیاز و توزیع مناسب و عادلانه آن در بین مطبوعات بوده است، گفت: با تلاش فراوان توانستیم زمینه واردات کاغذ با ارز نیمایی را فراهم کنیم و از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار تُن کاغذ بین مطبوعات توزیع شده است. 

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دولت با محدودیت‌های مالی مواجه است، گفت: برغم این مشکلات، ارز مورد نیاز برای واردات ۱۵ هزار تُن کاغذ تامین شده و قرار است این میزان کالا طی ماه‌های آینده توسط ۱۰ واردکننده که سه نفر آنها از بخش خصوصی و هفت نفر آنها از موسسات مطبوعاتی هستند، وارد شود. 

وی با بیان اینکه نوبت دوم توزیع کاغذ مورد نیاز مطبوعات آغاز شده است، اظهار داشت: کاغذ بر اساس معیارهایی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص شده است در اختیار مطبوعات قرار خواهد گرفت و با دقت بیشتری این کار انجام خواهد شد.

خدادی اضافه کرد: مطبوعات و روزنامه‌هایی که وجود خارجی ندارند اما ممکن است کاغذ دریافت کنند باید شناسایی شوند و در این پیوند به کمک اهالی مطبوعات و مردم نیاز داریم تا بتوانیم عدالت را در زمینه توزیع کاغذ مطبوعات محقق کنیم. 

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به نقش رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی اشاره کرد و گفت: کشور با هجمه‌ رسانه‌ای زیادی مواجه است و در این راستا مطبوعات و رسانه‌های داخلی با تولید محتوای مناسب و تحلیل درست از اتفاقات ملی، منطقه‌ای و جهانی باید نقش بازدارندگی خود را در مواجهه با این هجمه‌ها ایفا کنند. 

وی در باره پرداخت یارانه به مطبوعات گفت:  توزیع یارانه بر اساس شیوه‌نامه اعلام شده در ۶ ماه نخست امسال میسر نیست اما پرداخت یارانه در نیمه دوم سال بر اساس معیارهای مشخص شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار مطبوعات قرار خواهد گرفت.  

به گفته وی، در هفت ماه اول امسال ۹ میلیارد تومان برای پرداخت یارانه به مطبوعات اختصاص یافته است. 

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور شرکت در جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان اصفهان  به این استان سفر کرده است. 

وی صبح روز یکشنبه از مجمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان دیدن و با اهالی مطبوعات این خطه در باره مشکلات نشریات استان گفت و گو کرد.  

استان اصفهان دارای ۱۱ روزنامه،۴۳ هفته نامه، ۲۰ دوهفته‌نامه، ۶۴ ماهنامه، ۱۸ دو ماهنامه و ۸۱ فصلنامه است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.